جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

بازدید عبدالله و رهبران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی از تپه شهدای جنبش روشنایی

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت و رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی با شماری از رهبران این تیم انتخاباتی به تپه شهدای جنبش روشنایی رفتند.

عبدالله عبدالله که امروز پنج شنبه(14قوس) با شماری از رهبران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به تپه شهدای جنبش روشنایی در غرب کابل رفته، گفت: “به یادبود شهدای جنبش روشنایی گردهم آمدیم و حمایت خود را از جنبش روشنایی و جنبش های عدالت خواهی اعلام می کنیم.”

در همین حال ذوالفقار امید، از رهبران جنبش روشنایی نیز در این دیدار گفت، تیم ثبات و همگرایی دو مساله عمده که یکی عبور خط انتقال برق 500 کیلوولت از مسیر اصلی آن و دوم، لغو سهمیه بندی ظالمانه کانکور را به صورت صریح پذیرفته است.

رهبران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی همچنان یک سنگ که در آن تمام مشخصات شهدای جنبش روشنایی در آن حک شده را روی تپه شهدای روشنایی گذاشتند.

photo_2019-12-05_15-42-08

در همین حال، حضور رهبران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در تپه شهدای روشنایی، با واکنش شماری از شهروندان و دیگر رهبران جنبش روشنایی نیز همراه شده است.

 داوود ناجی، از رهبران جنبش روشنایی در توییتر اش نگاشته است: “آمدن آقایان عبدالله، محقق و سعادتی به‌گلزار شهدای روشنایی حداقل یک ‌اعتراف ‌است به برحق بودن جنبش‌ روشنایی، ولی کافی‌نیست. با محقق و سعادتی سخنی فعلا نیست. اما به عبدالله عبدالله باید گفت، این شهدا داعیه ا‌ی داشتند که هنوز پابرجاست. هم برق می خواهیم و هم سویچ برق. بله.”

جنبش روشنایی برای دادخواهی تغییر غیرموجه مسیر انتقالی برق ترکمنستان از بامیان به سالنگ در 27 ثور 1395 ایجاد شد و و ده ها بار دست به اعتراض زد که تظاهرات 2 اسد همین سال این جنبش، هدف حمله انتخاری قرار گرفت. در نتیجه این حمله، بیش از 200 تن کشته و زخمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان