جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خبرنگاران و کارمندان رسانه از حق بازنشستگی برخوردار می شوند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه های افغانستان می گوید، با اعلام انفاذ مقرره تنظیم حقوق بازنشستگی(تقاعد) بخش خصوصی از سوی وزارت عدلیه، خبرنگاران و کارمندان رسانه ها نیز از این حقوق برخودار می شوند.

پیشنهاد فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه های افغانستان امروز دوشنبه(11قوس) گفته است که مقرره تنظیم حقوق بازنشستگی بخش خصوصی به پیشنهاد این فدراسیون و به همکاری اتحادیه ملی کارگران افغانستان، دو سال قبل طرح شده بود و در نشست هایی که نمایندگان فدراسیون و اتحادیه ملی کارگران با مقامات وزارت های عدلیه، اطلاعات و فرهنگ و کار و امور اجتماعی داشتند، مسوده این مقرره در تابستان سال گذشته نهایی شده بود.

این فدراسیون افزوده است که با وجود پیگیری های دوامدار، تصویب و انفاذ این مقرره یک سال طول کشده است.

media

فهیم دشتی، رییس اتحادیه‌ ملی ژورنالیستان افغانستان و عضو رهبری فدراسیون نهادهای ژورنالیستان و رسانه ها نیز در این مورد گفته است: “هنوز این مقرره به دست ما نرسیده؛ اما امیدواریم، در جریان تصویب، تغییراتی در آن وارد نشده باشد.”

دشتی افزوده است، در صورتی که مقرره نافذ شده، تفاوتی با مسوده نهایی آن نداشته باشد، این مقرره می تواند حق تقاعد را نه تنها برای خبرنگاران و کارمندان رسانه ها؛ بلکه برای همه کارمندان بخش خصوصی فراهم کند.

از سوی وزارت کار و امور اجتماعی می گوید مقرره حقوق تقاعد کارکنان نهادهای غیر دولتی (سکتورخصوصی) که در سه فصل و۲۲ ماده تدوین گردیده‌ و طی حکم مقام ریاست جمهوری نافذ شده است.

وزارت کار خاطرنشان کرده که این مقرره، نخستین‌ سند تقنینی در پیوند به پرداخت حقوق تقاعد کارکنان ادارات غیر دولتی و سکتور خصوصی در افغانستان به شمار می‌رود که به تاسی از آن نهادهای غیر دولتی و سکتور خصوصی مکلف به پرداخت یک ماه معاش در بدل هر سال کار یک کارکن خواهند شد.

پیش از این، کارمندان بخش خصوصی به شمول خبرنگاران و کارمندان رسانه ها به دلیل نبود اساس قانونی، از حق تقاعد برخوردار نمی شدند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان