جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

از قدردانی عبدالله از معترضین تا هشدار به ادامه اعتراض هواداران ثبات و همگرایی

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

صدها تن از هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در برابر آنچه “تقلب” در انتخابات ریاست جمهوری می خواندند، در کابل دست به تظاهرات زدند.

عبدالله عبدالله،  رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به دنبال این تظاهرات در صفحه رسمی فیس بوک اش از تظاهرات امروز جمعه(8قوس) هواداران خود که به جاده ها آمده بودند، قدردانی کرده، گفته است: “شهریان عزیز کابل با ایجاد حماسه و راه اندازی راهپیمایی مسالمت آمیز به تقلب و بی عدالتی نه گفتند”.

عبدالله ضمن قدردانی از تامین امنیت این راهپیمایی توسط نیروهای امنیتی افزوده است: “خداوند توانا را شکرگذاریم که تظاهرات صلح آمیز امروز بدون کدام حادثه امنیتی به پایان رسید.”

هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی صبح امروز از چهار زون شهر کابل به استقامت میدان فواره آب در مقابل ارگ ریاست‌ جمهوری راهپیمایی کردند و با نشر یک قطعنامه به راهپیمایی شان خاتمه دادند.

صدها تن از هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در برابر آنچه "تقلب" در انتخابات ریاست جمهوری می خواندند، در کابل دست به تظاهرات زدند.
صدها تن از هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در برابر آنچه “تقلب” در انتخابات ریاست جمهوری می خواندند، در کابل دست به تظاهرات زدند.

در قطعنامه ای که از سوی معترضین به نشر رسیده، آمده است: “به دلیل دست‌کاری و جعل مکرر در آرا و اراده مردم، انتخابات و روند مردم‌سالاری در افغانستان به مرحله حساس رسیده است. افغان‌ها هر بار با شجاعت و وطن‌دوستی، به‌ پای صندوق‌های رأی می‌روند تا دولتی مبنی بر اراده شهروندان و باورمند به افغانستان یکپارچه و ارزش‌های ملی و متعهد به اصلاحات و تغییر در سرنوشت ملت، روی کار آید، اما هر بار عده‌ای با تقلب، جعل و فساد، اراده ملت بزرگ افغانستان را به بازی می‌گیرند”.

در این قطعنامه افزوده شده که مردم افغانستان اجازه نخواهند داد دولت برخاسته ‌از تقلب بر سرنوشت‌شان حاکم شود و نیز کمیسیون انتخابات و جامعه بین‌المللی نباید صدای حق‌طلبانه ملت افغانستان را دست‌کم بگیرند.

آنان در قطعنامه خود از کمیسیون مستقل انتخابات خواسته اند که باید به مسیر قانون، طرزالعمل‌ها و لوایح نافذ انتخاباتی برگشته و به جای تمکین به خواست‌ها و مطالبات یک تیم انتخاباتی، صدای ملت افغانستان را بشنود و 300 هزار رأی غیربایومتریک و جعلی را باطل ساخته، استقلالیت و بی‌طرفی خود را در روند انتخابات ثابت کند.

معترضین هشدار داده اند که مسوولیت بحران سیاسی- انتخاباتی و پیامدهای آن، به اعضای کمیسیون انتخابات برمی‌گردد.

آنان همچنان از جامعه جهانی خواسته اند که در جهت برگشت روند انتخابات به مسیر قانونی آن تلاش کرده و اجازه ندهند افغانستان به گذشته نظام‌های غیرمردمی برگردد.

هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی انتخابات ریاست جمهوری 2019 را خط فاصل میان دیکتاتوری و مردم‌سالاری خوانده، از نیروهای امنیتی خواسته اند تا در اعتراضات و راه‌پیمایی‌های عدالت‌خواهانه، بی طرفی خود را حفظ کرده، امنیت معترضان را تأمین کنند.

آنان همچنان هشدار داده اند: “اگر کمیسیون انتخابات و نهادهای ذیدخل، به خواست‌ها و مطالبات مشروع و قانونی تیم ثبات و همگرایی و مردم افغانستان پاسخ ندهند، ما از تمام گزینه‌های مشروع، صلح‌آمیز و مردمی برای به کرسی نشاندن رأی و اراده واقعی مردم کار خواهیم گرفت و بساط تقلب‌کاران را جمع خواهیم کرد.”

این معترضان همچنان از ادامه اعتراض شماری از هواداران دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله در هفت ولایت که مانع روند بازشماری آرا شده نیز حمایت کرده اند.

معترضین هشدار داده اند که مسوولیت بحران سیاسی- انتخاباتی و پیامدهای آن، به اعضای کمیسیون انتخابات برمی‌گردد.
معترضین هشدار داده اند که مسوولیت بحران سیاسی- انتخاباتی و پیامدهای آن، به اعضای کمیسیون انتخابات برمی‌گردد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی شماری از جاده های عمومی شهر کابل منتهی به ارگ ریاست جمهوری را مسدود کرده و فرمانده گارنیزیون کابل نیز مسیر این تظاهرات را چمن حضوری تعیین کرده بود، اما این معترضین خود را در به میدان فواره آب در نزدیکی ارگ ریاست جمهوری رساندند.

در همین حال عطا محمد نور،  رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و از متحدان قبلی عبدالله عبدالله، یک شب قبل از راه اندازی تظاهرات از سوی دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، در دیدار با شورای همبستگی قوم ترکمن از سرکوب اعتراض هواداران این دسته انتخاباتی حمایت کرده است.

وی گفته است: “قوای مسلح ما باید یک چند روزی با معترضان مصروف شوند. من مطمین هستم که قوای قهرمان ما این‌ها را وقت نمی‌دهند، چون آن طرف نیاز است که جبهات گرم و سنگرهای خط مقدم را حفظ کنند و این طرف این‌ها را در داخل مصروف بکند. طبعا حق دارند که سرکوب‌شان کنند.”

تاکنون کمیسیون مستقل انتخابات در مورد خواسته های این معترضان چیزی نگفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان