میلی: شانس نتایج مثبت صلح افغانستان نسبت به گذشته بیشتر است

توسطروایت زنده

آذر ۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

جنرال مارک میلی، رییس ستاد مشترک ارتش امریکا می گوید که شانس نتایج مثبت صلح نسبت به گذشته در افغانستان بیشتر بوده در آینده نزدیک امکان‌پذیر است.

میلی که روز گذشته(چهارشنبه، 6 قوس) در یک سفر از قبل اعلام نشده وارد افغانستان شده، گفته است که چشم به راه نتایج مثبت مذاکرات امریکا بر سر پایان جنگ افغانستان است.

او افزوده است: “به فکر من شانس نتایج مثبت صلح نسبت به گذشته بیشتر است و من از هجده سال گذشته در مسایل افغانستان دخیل ام”.

gen milley

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا تاکید کرده است: “با اندکی خوشبختی، ما دیر نه؛ بلکه در آینده نزدیک مذاکرات موفق خواهیم داشت”.

این اظهارات رییس ستاد ارتش امریکا در حالی بیان شده است که در این اواخر و پس از تبادله دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان با انس حقانی و دو عضو ارشد گروه طالبان، تلاش ها برای آغاز مجدد گفتگوهای صلح افغانستان از سر گرفته شده، اما عدم آمادگی گروه طالبان برای گفتگوی مستقیم با حکومت افغانستان، روند صلح را همواره به چالش کشیده است.

این جنرال بلند پایه امریکایی پیش از این نیز گفته بود که نیروهای امریکا به زودی از افغانستان خارج نمی‌شوند و ماموریت‌شان را برای چندین سال دیگر ادامه خواهند داد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *