یک سرباز ارتش در پیوند به قتل فرمانده اش به اعدام محکوم شد

توسطروایت زنده

آذر ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

ارتش در شمال کشور اعلام کرده است که دادگاه ابتدایی قول اردوی ۲۰۹ شاهین یک سرباز ارتش را در پیوند به قتل فرمانده اش، به اعدام محکوم کرده است.

قول اردوی 209 شاهین در یک خبرنامه با بیان این حکم دادگاه ابتدایی گفته است که جلسه علنی قضایی پرونده “قتل عمد” برید مل سید موسی روز دوشنبه(4قوس) دایر شده است.

در این خبرنامه آمده است، سید موسی متهم است که به تاریخ 2 عقرب سال جاری، حوالی ساعت 9 شب، با سلاح “M16” اش تورن حشمت الله را به خاطر سه ماه معاش تعویقی خود به قتل رسانده است.

police

قول اردوی ۲۰۹ شاهین خاطرنشان کرده که این سرباز ارتش سه ماه سرطان، اسد و سنبله سال جاری را غیرحاضر بوده است.

به گفته این قول اردو، این سرباز پس از ارتکاب جرم توسط پرسونل کندک سوم لوای دوم قول اردو خلع سلاح و بازداشت شده است.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین در خبرنامه اش افزوده است که دادستان پس از تحقیق جرم، قتل عمد سید موسی را ثابت دانسته و طبق ماده‌ 547 کد جزا، از محکمه خواهان مجازات شده بود. پس از ان نیز دادگاه ابتدایی این قول اردو در حضور طرفین دعوی، طبق حکم بند 1 و 4 فقره 1 ماده 547 کد جزا، متهم را به اعدام محکوم کرده است.

این در حالی است که چندی قبل سیگار، سربازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارش خود گفته بود که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، 49 مورد حملات خودی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به وقوع پیوسته است که در نتیجه آن، 167 نیروی امنیتی کشته شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *