۶ نکته طلایی برای این که اوقات خوشی را کنار فرزندمان سپری کنیم

توسط

آذر ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

هرچند روزها، با بچه‌های کوچک، گاهی سخت و طولانی به نظر می‌رسند اما واقعیت این است که زمان به تندی می‌گذرد. این مطلب را به عنوان رهنمونی عملی و هدفمند برای لذت بردن از زمان در کنار فرزندتان، به کار ببرید.

۱. حضور در لحظه را تمرین کنید

وقتی از بار سنگین مسئولیت‌هایی که بر دوش دارید خسته می‌شوید، احتمالا به یک ربات تبدیل خواهید شد، به این ترتیب که در کنار فرزندتان هستید اما فکرتان جای دیگری است. با این شیوه، کودکیِ فرزندتان را طوری از دست خواهید داد که انگار هرگز با او نبوده‌اید. بکوشید وقتی کنار او هستید حضورِ کاملی در لحظه داشته باشید، تمرکزتان تماشای فرزندتان، شنیدن صدایش و شناخت او باشد. کودکان معجزه‌های زندگی ما‌ هستند که لحظه به لحظه یاد می‌گیرند و به سرعت بزرگ می‌شوند.

کودکان معجزه‌های زندگی ما‌ هستند که لحظه به لحظه یاد می‌گیرند و به سرعت بزرگ می‌شوند.
کودکان معجزه‌های زندگی ما‌ هستند که لحظه به لحظه یاد می‌گیرند و به سرعت بزرگ می‌شوند.

۲. پیاده‌روی قبل از خواب را امتحان کنید

سپری کردن ساعات قبل از خواب با بچه‌ها می‌تواند دشوار باشد. یک پیشنهاد عالی این است که با همان لباس‌های راحتی بیرون بروید و یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید. این کار نه تنها به فرزندتان زمانی برای آرامش و دوری از استرس می‌دهد بلکه به شما هم کمک می‌کند که به جای تلف کردن زمان در مقابل تلویزیون، اوقاتی ارزشمند را همراه با فرزندتان سپری کنید و لذت ببرید.

۳. روی شب‌های‌تان اسم بگذارید

خوردن شام در کنار اعضای خانواده به خودی خود کار خاصی است اما اگر برای هر شب عنوان و موضوعی انتخاب کنید، شور و شوق فرزندتان برای خوردن غذا در کنار شما بیشتر خواهد شد. شب‌های مکزیکی، شب‌های پیتزایی یا نیمرویی از جمله اسم‌هایی هستند که می‌توانید امتحان کنید. هفته‌ای یک بار آشپزخانه‌تان را به یک رستوران محلی یا هر چیز دیگری که به ذهن‌تان می‌رسد،‌ تبدیل کنید. بچه‌ها از داشتن چنین تفاوت‌هایی، هیجان‌زده می‌شوند و با ذوق در مورد اتفاقات آن روز صحبت خواهند کرد.

خوردن شام در کنار اعضای خانواده به خودی خود کار خاصی است.
خوردن شام در کنار اعضای خانواده به خودی خود کار خاصی است.

۴. گاهی کارهای خانه را با هم انجام بدهید

هرگز بدون حضور فرزندتان تعمیر وسایل خراب یا نظم دادن به گل و گیاهان حیاط را انجام ندهید. انجام چنین کارهایی می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای گذراندن زمان با فرزندتان و آموزش برخی مهارت‌های زندگی به او باشد. می‌توانید در حین انجام کار با هم صحبت کنید و از تجربیات‌تان برای‌شان بگویید.

۵. گاهی بدون موتر بیرون بروید

قدم زدن فاصله کوتاه تا پارک نزدیک خانه‌ یا منزل دوست فرزندتان،‌ می‌تواند فرصت ارزشمندی برای گذراندن زمان کنار او باشد. اجازه ندهید که این لحظات به آسانی بگذرند. دفعه بعد که قرار بود فرزندتان را جای نزدیکی ببرید، پیاده بروید. پیاده‌روی در کنار او فرصت خوبی است که فاصله‌ میان‌تان کم شود.

پیاده‌روی در کنار فرزندان فرصت خوبی است که فاصله‌ میان‌تان کم شود.
پیاده‌روی در کنار فرزندان فرصت خوبی است که فاصله‌ میان‌تان کم شود.

۶. در بازی‌های آنها شرکت کنید

اگر بازی ویدیویی در خانه دارید حتما باید فرزندتان را تحت نظر داشته باشید. با کنترل کردن او شیوه بازی کردن را نیز یاد می‌گیرید و به این ترتیب هم می‌توانید دنیای او را تجربه کنید و هم کنار یکدیگر لذت خواهید برد. فقط یادتان باشد که اعمال محدودیت زمانی برای انجام این بازی‌ّها، اهمیت بسیار زیادی دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *