رییس اجراییه: امیدواریم تبادله‌ زندانیان در گفتگوهای بین‌الافغانی میان طالبان و حکومت مفید واقع شود

توسطروایت زنده

آبان ۲۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عبدالله عبدالله رییس اجراییه ابراز امیدواری کرده است که تبادله‌ی زندانیان در تسهیل مذاکرات و گفتگوهای بین‌الافغانی میان طالبان و حکومت افغانستان مفید واقع شود.

ریاست اجراییه امروز چهارشنبه (29عقرب) با نشر اعلامیه در پیوند به رهایی دو استاد دانشگاه امریکایی افغانستان از رهایی انان استقبال کرده گفته است که این دواستاد دانشگاه امریکایی برای تدریس فرزندان افغانستان به این کشور آمده بودند.

Dr.Abdullah-810x456

ریاست اجراییه در اعلامیه خود رهایی این استادان دانشگاه امریکایی افغانستان را برای خانواده‌ها و دولت‌های مربوط آنان تبریک گفته است.

ریاست اجراییه همچنان ابراز امیدواری کرده که تبادله این زندانیان در تسهیل مذاکرات و گفتگوهای بین‌الافغانی میان طالبان و حکومت افغانستان مفید واقع شده و با تطبیق تعهدات بعدی این تبادله، گام‌های اساسی برای کاهش خشونت و صلح عادلانه در افغانستان برداشته شود.

این در حالی است که سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر تایید کرده است که اعضای ارشد شبکه حقانی بشمول انس حقانی ازاد شده و در دوحه قطر بسر می برند.

در همین حال روز گذشته نیز طالبان اعلان کردند که دواستاد دانشگاه امریکایی افغانستان در ولایت زابل به نیروهای امریکایی تسلیم داده شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *