جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار دوستم به غنی؛ تاریخ گذشته را تکرار نکند و در خیال سرکوب مردم نباشد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری خطاب به رییس جمهور غنی می گوید تاریخ گذشته را تکرار نکند و درخیال سرکوب مردم نباشد.

آقای دوستم که با حضور داشت محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه و شماری از نمایندگان مجلس در شهر شبرغان در نشست خبری صحبت می کرد، روی مصالحه نیز تمرکز کرد و گفت که هیچگاه مخالف صلح نبوده و جنگ راه حلی برای افغانستان نیست.

او در مورد روند انتخابات گفت نباید با استفاده از انتخابات، افغانستان به بحران برده شود.

معاون اول ریاست جمهوری با نگرانی از برخورد تیم دولت‌ساز به ریاست رییس جمهور غنی اضافه کرد که “عمل‌کرد اشرف غنی نه جوانمردانه است و نه هم به افغانیت می‌ماند.”

معاون اول رییس جمهور در مورد گفتگوهای صلح افزود هیئت طالبان همواره در میز گفتگوهای صلح امتیاز می‌گیرند؛ اما طرف حکومت ضعیف عمل می‌کند و از همین رو آینده صلح در افغانستان مبهم و نامعلوم است.

dostum and mohqeq

او تبادله زندانیان را قدم نیک دانسته تاکید کرد که “ما انتظار داریم که طالبان نیز حسن نیت نشان دهند و شش ماه آتش‌بس اعلام کنند.”

دوستم با اشاره به نشست چین خواهان اشتراک یک هیئت ده نفری از سران احزاب سیاسی و نمایندگان حکومت در این نشست شد. او گفت که رهبران جهادی و طالبان همدیگر را می شناسند و می توانند به یک نتیجه برسند.

از سوی هم محمد محقق نیز در این نشست گفت : “انتخابات از هر چیزی که تصور کنی خرابتر است و اوضاع از کنترول کمیسیون خارج شده و کمیسیون وسیله ای در دست حکومت شده است.”

محقق یا اشاره به آرای غیربایومتریک خاطرنشان کرد که 137 هزار رای هوایی از سوی کمیسیون با اعتبار شده و نیز 102 هزار رای پیش از وقت و بعد از وقت معتبر شناخته شده است.

به گفته معاون دوم ریاست اجراییه ” انتخابات و رای گیری از چهار ماه به این طرف جریان داشته، اگر چنین به پیش برود عامل بحران است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان