جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کرزی: استفاده از نهادهای امنیتی برای اهداف شخصی و یا سیاسی برای مردم افغانستان قابل قبول نیست

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حامد کرزی رییس جمهور پیشین می گوید استفاده از نهادهای امنیتی برای اهداف شخصی و یا سیاسی به هیچ صورت به خیر مصالح علیای کشور نبوده و برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

پس از انکه عبدالله عبدالله رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی ادعا کردکه نیروهای امنیتی با هواداران دسته انتخاباتی اش در قندوز برخورد کرده و یک ناظر این تیم را کشته اند. حامد کرزی روز گذشته (26عقرب) با نشر اعلامیه از گزارش های رسیده؛ مبنی بر شلیک نیروهای امنیتی و درگیری آنان با معترضین به باز‌شماری آرای انتخابات در ولایت قندوز و چند ولایت دیگر ابراز نگرانی کرده است.

karzai

در اعلامیه دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور سابق، با اشاره به استفاده از نیروهای امنیتی در تخریب منازل رهایشی مردم در میدان وردک و بعضی ولایات دیگر و استفاده سیاسی از آن‌ها و تهدید آزادی بیان تاکید کرده؛ که نیروهای دفاعی و امنیتی مدافعین تمامیت ارضی و تآمین کننده امنیت مردم است و استفاده از این نهادها برای اهداف شخصی و یا سیاسی به هیچ صورت به خیر مصالح علیای کشور نیست.

اقای کرزی در اعلامیه خود استفاده شخصی و سیاسی از نهادهای امنیتی را خطرناک خوانده از تمام نیروهای امنیتی خواسته است؛ تعهد خود به دفاع از کشور و منافع ملی مردم افغانستان را حفظ کرده صادقانه در خدمت مردم و کشور باشند.

ارگ ریاست جمهوری نیز در واکنش به اظهارات اقای عبدالله گفته است: “شرکای ملی و جهانی، همواره به بی‌طرفی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در پروسه‌ی انتخابات مهر تایید گذاشتند و تاکنون هیچ شکایتی نیز از مداخله‌ی این نیروهای در کمیسیون شکایات ثبت نشده است”.

ارگ تاکید کرده که اتهامات بی‌مبنا و بی مورد در حق این نیروهای جنبه‌ی سیاسی دارد و قابل توجیه نیست.

این در حالی است که روز گذشته شماری از هواداران دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله در پیوند به شمارش اراء در ولایت قندوز با بر خورد پولیس مواجه شد؛ که در نتیجه ان یک تن از ناظرین دسته انتخاباتی عبدالله عبدالله زخمی و پس از ان جان باخت، وزارت داخله برخورد پولیس را رد کرده گفته است که گروه طالبان دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را هدف پرتاب هاوان قرار داده که در نتیجه ان یک تن از غیرنظامیان کشته و چند تن دیگر بشمول یک منسوب امنیتی زخمی شده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان