آغاز دوباره بازشماری آرا؛ بیش از 137 هزار رای قرنطین شده از سوی دارملوک با اعتبار است

توسطروایت زنده

آبان ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولان در کمیسیون انتخابات می گویند که روند تفتیش و بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری امروز دوباره از  سر گرفته می شود.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات شب گذشته(شنبه، 25عقرب) در یک نشست خبری گفت: اعتراض برخی از ستادهای انتخاباتی و متوقف شدن روند تفتیش، تأخیر در رسیدن اطلاعات از شرکت قراردادی(دارملوک) و پاسخگویی به اعتراضات برخی از ستادهای انتخاباتی، عامل تاخیر اعلان نتایج ابتدایی انتخابات بوده است.

نورستانی افزود، بر اساس فیصله نامه شماره 108 این کمیسیون، بادرنظرداشت ارایه معلومات، تجزیه و تحلیل دبیرخانه کمیسیون انتخابات به خصوص متخصصین ملی و بین المللی در مورد تعداد 137 هزار و 630 معلومات ثبت شده بایومتریک که با رای‏ دهندگان پروسس شده است، این آرا بدون مشکل می باشد.

election

به گفته او، این تعداد معلومات بایومتریکی بنا به مشکلات تخنیکی که توسط شرکت دارملوک به وجود آمده بود، قرنطین شده و دارای کدام مشکل خاص نمی‌‏باشد.

مسوولان کمیسیون انتخابات همچنان گفته اند که درباره 102 هزار و 12 معلومات بایومتریک دیگر که توسط شرکت دارملوک خارج از زمان گزارش شده، ولی مسوولیت موثق بودن آن را نگرفته است، این کمیسیون فیصله کرده 262 محل رای دهی که 13 هزار و 949 معلومات بایومتریک خارج از وقت رای دهی در آن ثبت شده، تفتیش و بازشماری گردیده و هرگاه تقلب و تخلف در آن به اثبات برسد، بی اعتبار شناخته شود.

کمیسیون انتخابات خاطرنشان کرده که بعد از دو بار گفتگو و بحث با نمایندگان ستادهای انتخاباتی، این کمیسیون روند تفتیش و بازشماری آراء را در ولایات باقی مانده مجددا از امروز از سر می گیرد.

این در حالی است که پس از انتقاد دسته های انتخاباتی روز پنج شنبه(23 عقرب) روند بازشماری آرا متوقف شده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *