یونسف: افغانستان جایگاه سوم در مرگ و میر کودکان را دارد

توسطروایت زنده

آبان ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

صندوق حمایت کودکان ملل متحد “یونیسف ” می‌گوید افغانستان پس از انگولا و سیرالیون، سومین کشوری است که بیشترین ارقام مرگ و میر نوزدان را دارد.

یونسف امروز یک‌شنبه (26عقرب) با نشر یک گزارش گفته است که در افغانستان، از هر یک‌هزار کودک زیر سن پنج سال 257 تن آنان می میرند.

این نهاد حمایت از کودکان افزوده است که شش تا هشت درصد ولادت‌ها، در تمام جهان قبل از وقت صورت می‌گیرد و این دلیل عمدۀ مرگ بیش از یک میلیون کودک زیر سن پنج سال در سراسر جهان است.

children

یونیسف با راه اندازی کمپاینی با همراهی وزارت صحت عامه افغانستان، سازمان جهانی صحت، اداره انکشافی ایالات متحده در افغانستان تحت شعار “تولد بسیار زود هنگام؛ مراقبت مناسب، در وقت مناسب، در محل مناسب” تاکید کرده که تلاش دارد تا مرگ و میر مادران و کودکان را کاهش دهد.

شیما سن گوپتا، معاون دفتر یونیسف در افغانستان گفته است: “لازم است تا از مراقبت با کیفیت بلند مطمین شویم و مراقبت‌های لازم را برای آغاز زندگی به گونۀ بهتر برای هر کودک در هرجا، فراهم نماییم”.

این نهاد بین المللی حمایت از کودک گفته است که در دوسال اخیر 600 پایه تجهیزات مربوط به نوزادان را به 209 مرکز صحی افغانستان توزیع کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *