جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

مولانا عبدالله: يوناما باید دلايل تاخير اعلان نتايج ابتدايى انتخابات را برای مردم بيان كند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مولانا عبدالله، کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید که خاموشى دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان “يوناما” در برابر جنجال‌هاى انتخاباتى پرسش‌برانگيز است و يوناما باید دلايل تاخير در اعلان نتايج ابتدايى انتخابات را به مردم بيان كند.

عبدالله امروز شنبه(25عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت: “دروغ‌هایی را که سازمان ملل در نامه اش به من ارتباط داده، در قانون کشور جرم پنداشته می‌شود، اگر آن‌را به اثبات نرساند، باید مورد بازپرسی قانونی قرار گیرد.”

او افزود: “در نامه یوناما سه مورد دروغ به من ارتباط داده شده، ما نامه‌ای را به یوناما روان کرده‌ایم و از این نهاد خواسته‌ایم، ادعایی را که به من وارد کرده است، ثابت کند و در صورتی‌که یوناما این ادعا را ثابت نکند؛ این خودش یک جرم است.”

mulana abdullah

عبدالله تاکید کرد که مردم افغانستان بر کمیسیون انتخابات اعتماد دارند و نباید دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل، به اعتماد این نهاد صدمه بزند.

این کمیشنر کمیسیون انتخابات خاطرنشان کرد، باید افرادی‌ که در تهیه این نامه دخیل بودند، و اگر در کمیسیون کار می‌کنند، باید از کار برکنار شوند.

وی همچنان تاکید کرد که خواهان پی‌گیری جدی نامه مربوط به او است و چندین نامه از تخلفات و عدم شفافیت عملکرد نهادهای مختلف بین‌المللی در کمیسیون انتخابات را به صورت مستند به دفتر شورای امنیت سازمان ملل و دبیرکل ملل متحد می‌فرستد.

عبدالله از هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان خواست در امور انتخابات افغانستان که وارد مرحله حساس شده، بی‌طرفانه عمل کند و از گفتار  و رفتار سیاسی که کمیسیون را زیر سوال ببرد و مداخله شان در امور انتخابات تلقی شود، بپرهیزند.

وی از یوناما خواست که اگر در مورد ادعاهایی که در نامه شان درج کرده، اسنادی در اختیار دارد، در اختیار نهادهای عدلی و قضایی، رسانه‌ها و جامعه مدنی قرار دهد.

این در حالی است که نزدیک به شش روز گذشته نامه‌ای از دفتر یوناما عنوانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات در پیوند به رفتار مولانا عبدالله، کمیشنر این کمیسیون به رسانه ها درز کرد. در آن نامه یوناما خواهان بررسی حرکت‌های عبدالله شده بود. این نامه علی‌رغم سروصداهای زیادی که در فضای مجازی به پا کرد، تنش‌هایی نیز در کمیسیون انتخابات به میان آورد. پیش از این نیز مولانا عبدالله محتویات نامه یوناما را رد و آن را تهمت خوانده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان