جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ابراز نگرانی کمیسیون حقوق بشر در مورد رهایی زندانیان طالبان و استمرار فرهنگ معافیت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق‌ بشر امروز پنج شنبه(23عقرب) با نشر یک اعلامیه در مورد آزادی سه زندانی مهم طالبان، گفته است که همچنان بر ادامه کوشش‌ها برای دستیابی به صلح‌ تاکید می‌ورزد، اما نگران تقویت و استمرار فرهنگ معافیت است.

در این اعلامیه آمده است که کمیسیون حقوق بشر نگران است که اقدام اخیر در مورد تبادله زندانیان، با نادیده گرفتن خواسته‌های مکرر قربانیان برای اجرای عدالت و حساب‌دهی، به تقویت و استمرار فرهنگ معافیت منجر شود و امکان‌های دسترسی به صلح پایدار را به خطر اندازد.

AIHRC

این کمیسیون افزوده که بی‌توجهی طرف‌های درگیر در جنگ و جامعه بین‌المللی به حقوق بشری قربانیان و‌ مطالبات‌ شهروندی آنان در روند گفتگوها،‌ از باورمندی مردم‌ به روند صلح می‌کاهد و به سلامت و اعتبار این‌ روند مهم، آسیب جدی خواهد زد.

بر این اساس، کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید، برای دست‌یابی به صلح پایدار و عادلانه، حضور‌ و سهم‌گیری قربانیان جنگ در هر مرحله از گفتگوهای صلح، ضروری است.

این در حالی است که رییس جمهور غنی صبح روز سه‌شنبه(21 عقرب) اعلان کرد که انس حقانی، و دو زندانی مهم دیگر طالبان را در اقدامی برای مبادله با دو استاد دانشگاه امریکایی از زندان آزاد می کند.

این اقدام رییس جمهور با واکنش هایی نیز در صفحات مجازی همراه شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان