جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هشدار فیفا: روند تصفیه آرای انتخابات ریاست جمهوری در مسیری نگران‌کننده قرار گرفته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان “فیفا” می گوید که روند تصفیه آرای انتخابات ریاست جمهوری در مسیری نگران‌کننده‌ قرار گرفته است. به گفته این نهاد ناظر انتخاباتی، پیامدهای وضعیت کنونی مایه نگرانی بوده و در صورت عدم مدیریت درست، می‌تواند منجر به‌بحران انتخاباتی گردد.

فیفا  شب گذشته(دوشنبه، 20عقرب) با نشر یک بیانیه گفته است که طولانی‌شدن بیش از حد روند انتخابات از یک‌سو، پیچیده‌ترشدن روند تصفیه آرا و موضع‌گیری مبهم کمیسیون انتخابات از سوی دیگر، باعث کاهش اعتماد عمومی مردم به ‌انتخابات و دشوارشدن پذیرش نتایج آن می‌گردد.

در بیانیه این نهاد آمده است که لازم است کمیسیون ‌های انتخاباتی با رویکرد قانونی بر اساس قانون انتخابات عمل کرده و از طریق اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف، در حضور رسانه‌ها، نهادهای ناظر و ستادهای انتخاباتی، چگونگی رویکرد خود در رابطه به ‌تصفیه آرا و رسیدن به نتایج ابتدایی را واضح سازد.

FEFA

فیفا در اعلامیه خود تاکید کرده که تنها راه مشروعیت‌دادن به نتایج انتخابات و اجتناب از ورود به‌بحران، پرداختن به قانون و عمل بر اساس اصول و ضوابط انتخاباتی، هم از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و هم از سوی کاندیداها و ستادهای انتخاباتی آنان است.

به نقل از این اعلامیه، اعلام نتایج ابتدایی در 23 عقرب نیز ممکن نخواهد بود و با این حال، نقض تقسیم اوقات انتخاباتی برای بار دوم، مایه نگرانی و باعث صدمه به اعتبار کمیسیون انتخابات است.

فیفا از کمیسیون انتخابات خواسته است که عوامل عدم موفقیت خود در اعلام نتایج ابتدایی را با مردم شریک ساخته و در این مورد وضاحت دهد.

این نهاد ناظر انتخاباتی خاطر نشان کرده که حضور ناظرین تمامی طیف‌ها در فرایند بازشماری آرا، حیاتی و متضمن شفافیت و مشروعیت انتخابات بوده و زمینه‌سازی برای آن مسوولیت کمیسیون انتخابات است.

فیفا به کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز پیشنهاد داده که مراکز و محلاتی را که در اثر شکایات مورد بررسی قرار می‌گیرد، در هماهنگی با نهادهای ناظر، به‌خصوص کمیسیون مستقل انتخابات بازبینی شود.

این در حالی است روند بازشماری آرا از دو روز به این سو به رغم تحریم شماری از کاندیدان ریاست جمهوری، آغاز شده است. روز گذشته نیز در شماری از ولایت ها، هواداران دسته های انتخاباتی اجازه بازشماری آرا را به دفاتر ولایتی کمیسیون انتخابات ندادند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان