مولانا عبدالله: یوناما تهمت زده است!

توسطروایت زنده

آبان ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مولانا محمد عبدالله، عضو کمیسیون مستقل انتخابات، می‌گوید، مواردی که در رابطه با او از سوی دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان “یوناما” گفته شده، “تهمت” است و این موارد باید پیگیری شوند.

مولانا عبدالله امروز دوشنبه(20عقرب) در واکنش به نامه یوناما به کمیسیون مستقل انتخابات، در یک نشست خبری گفت که مجبور است از طریق مراجع زیربط؛ چه داخلی و چه بین المللی، اقامه دعوا کند که این ادعا علیه او که با تقلب مبارزه می کند، چرا نشر شده است.

mulana abdullah

این کمیشنر کمیسیون انتخابات از یوناما خواسته به سخنان شبکه های ایجاد شده در داخل این نهاد که به نفع یا ضرر یک کاندید و کاندیدا کار می کند، گوش ندهد.

عبدالله خاطرنشان کرد که در طول هفت ماه هیچ گونه مداخله ای در امور تخلفات و تقلباتی که صورت گرفت و مشاورین و مسوولین “undp” باید از آن نظارت می کردند، نکرده و در برابر همه آنها خاموشی اختیار کرده است.

او تاکید کرد،  شبکه های ایجاد شده در یوناما که چندی قبل در صفحات مجازی همگانی شد، این تهمت ها را ساخته و باید مورد پی گیری قرار گیرد. به گفته او، اگر چنین نشد  خود در رابطه به آن اقدام می کند.

این اظهارات مولانا عبدالله در حالی مطرح شده است که هیات معاونت ملل متحد “یوناما” با ارسال نامه‌ای به حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات، نسبت به رفتار نامناسب مولانا عبدالله، یکی از کمیشنران این کمیسیون تذکر داده است.

letter

در این نامه یوناما نگرانی خود را با رییس کمیسیون مستقل انتخابات ابراز کرده و از این کمیسیون خواسته است تا طبق قوانین انتخابات، در اسرع وقت به گونه جدی به این مسئله رسیدگی کند.

در نامه یوناما که به کمیسیون انتخایات فرستاده شده، مولانا عبدالله متهم شده که بشیر علی، یک تن از مسئولان دبیرخانه این کمیسیون را تهدید به مرگ نموده و جملات نابجایی را نسبت به مذهب و قومیت بشیر علی بیان کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *