نبیل: تلاش برای رسیدن به قدرت از راه تقلب، کشور را به سوی سقوط مطلق خواهد برد

توسطروایت زنده

آبان ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رحمت الله نبیل، از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت می گوید که تلاش برای رسیدن به قدرت از راه تقلب، کشور را به سوی “سقوط مطلق” خواهد برد.

نبیل امروز دوشنبه(20عقرب) در یک نشست خبری گفت: امریکا و کشورهای دیگر نباید به تکنوکرات‌های با وفای شان در عرصه تقلب در انتخابات کمک کنند.

او افزود، پیش از این که چین، روسیه و امریکا در مورد انتخابات افغانستان به تفاهم برسند، باید سیاسیون افغانستان باهم به تفاهم برسند.

رییس تیم امنیت و عدالت تاکید کرد، دسته انتخاباتی دولت ساز از  دادستان کل خواسته برای یک تعداد افراد، پرونده بسازند.

نبیل خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی نباید علیه دسته‌های انتخاباتی مورد استفاده قرار گیرند و سیاسی سازی این نیروها خیانت ملی است.

nabil

به گفته او، تلاش‌ها جریان دارد تا انتخابات به بحران برود و پلان تقلب از پیش در مورد انتخابات ریاست جمهوری ریخته شده بود.

او ادامه داد که کمیسیون مستقل انتخابات در مورد این که چه کسانی 60 بار تلاش هک کردند سرور کمیسیون انتخابات هک شود، پاسخ نداده است.

نبیل همچنان تاکید کرد، نباید هیچ گونه تلاش برای مشروعیت دهی به تقلب انجام شود؛ افغانستان در انتخابات 2014 قیمت تقلب را پرداخته است و  توان یک تقلب دیگر را ندارد.

او اضافه کرد که نظر به قانون، تا اعلان نتایج نهایی انتخابات، تمام نامزدان جایگاه حقوقی مساوی دارند.

به باور این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، از 44 الی 48 درصد آرای این انتخابات، تقلبی است.

رحمت الله نبیل پس از گلبدین حکمتیار و عبدالله عبدالله، سومین کاندیدای ریاست جمهوری است که نسبت به وقوع تقلب در انتخابات هشدار می دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *