پس از عبدالله؛ تیم های انتخاباتی نبیل و حکمتیار نیز بازشماری آرا را تحریم کردند

توسطروایت زنده

آبان ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دسته های انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی به ریاست گلبدین حکمتیار و دسته انتخاباتی امنیت و عدالت به ریاست رحمت الله نبیل نیز با آغاز روند بازشماری آرا توسط کمیسیون مستقل انتخابات مخالفت کرده، آن را تحریم کردند.

محمد عارف کیانی، سخنگوی دسته انتخاباتی امنیت و عدالت امروز شنبه(18عقرب) به رسانه ها گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات با آغاز شمارش آرا، باعث آسیب رساندن به سلامت انتخابات خواهد شد.

hekmatiar

کیانی افزوده است که دسته انتخاباتی امنیت و عدالت مثل دیگر دسته‌های انتخاباتی خواستار تعلیق بازشماری و تفتیش آرا تا تکمیل کار تصفیه آرای بایومتریکی در سرور دیجیتالی کمیسیون مستقل انتخابات است.

در همین حال فضل‌غنی حقمل، سخنگوی دسته انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی نیز از مقاطعه این دسته انتخاباتی با بازشماری و تفتیش آرا خبر داده، تاکید کرده است که تا باطل نشدن 300 هزار رای تقلبی، دسته انتخاباتی صلح و عدالت اسلامی با بازشماری و تفتیش آرا موافقت نخواهد کرد.

پیش از این نیز دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله با نشر اعلامیه ای، آغاز روند بازشماری آرا را قانون شکنی خوانده، نظارت بر آن را تحریم کرده بود.

از سویی هم حبیب الرحمن ننگ، رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات امروز در جریان آغاز روند بازشماری آرا به رسانه ها گفت،  روند تفتیش و بازشماری آرا بر اساس قانون انتخابات، لوایح، طرزالعمل ها و فیصله های مربوط، با شفافیت کامل پیش برده می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *