برای نخستین بار؛ نشست مشورتی در مورد اصلاح سیستم آموزشی برگزار می شود

توسطروایت زنده

آبان ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت معارف اعلام کرده است که در مورد اصلاح سیستم آموزشی کشور برای نخستین بار یک نشست مشورتی را با اقشار مختلف برگزار می کند.

وزارت معارف امروز شنبه(18عقرب) در یک خبرنامه گفته است که این وزارت برای نخستین بار نشستی مشورتی را به هدف حضور شهروندان در آموزش و پرورش، مردمی سازی معارف، جمع آوری دیدگاه‌ها و نظرات شهروندان در مورد ضرورت تجدید سیستم آموزشی و نیز چگونگی محتوای آموزشی برگزار می کند.

MOE

وزارت معارف هدف از این نشست مشورتی را که به تاریخ 20 الی 23 عقرب سال روان برگزار می شود، دریافت دیدگاه‌ها و نظرات شهروندان در قسمت اصلاح سیستم آموزشی افزوده است که در این نشست نزدیک به 300 تن از شهروندان به شمول معلمان مکاتب، متخصصان حوزه آموزش و پرورش، نمایندگان شورای علما، استادان دانشگاه، نمایندگان ادارات دولتی، والدین دانش آموزان و نیز نمایندگان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان اشتراک می کنند.

این وزارت با بیان این که مصمم است تا سیستم آموزشی قابلیت محور را بر اساس دیدگاه‌ها و خواست شهروندان تهیه کند، تاکید کرده که گروه‌های کاری در این نشست مشورتی درباره موضوعاتی چون رشته‌بندی مکاتب در دوره لیسه، ادغام برخی از مضامین درسی، آموزش زبان‌ها و نیز تعلیمات فراگیر گفتگو می کنند.

وزارت معارف خاطرنشان کرده که یافته‌ های این نشست به عنوان راهکار پیشنهادی شهروندان، در سیستم جدید آموزشی وزارت معارف در نظر گرفته خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *