جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

کمیسیون شکایات انتخاباتی: نقض تقویم انتخاباتی، نقض قانون است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می گویند، نقض تقویم انتخاباتی نقض قانون است و اگر کمیسیون مستقل انتخابات تاریخ 23 عقرب را نقض کند، بی‌تفاوت نخواهند ماند.

محمد قاسم الیاسی، سخنگو و کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز پنجشنبه(16عقرب) در یک نشست خبری گفت: از تمام 4 هزار و 528 شکایت در تمام ولایات افغانستان، 189 شکایت استیناف‌طلب، 100 شکایت رد و به 4 شکایت اخطار داده شده‌ است.

الیاسی افزود، بر اساس فیصله های کمیسیون شکایات انتخاباتی، 2 هزار و 118 محل به بازشماری می رود، 100 محل باطل شده و نیز در شکایات استینافی، 88 محل به بازشماری می رود.

IEC

او خاطرنشان کرد، کمیسیون انتخابات باید گزارش شرکت درمالوک را با مردم شریک سازد و نیز تمام نامزدان و معاونانی ‌که انصراف داده‌اند، باید امتیازات دولتی را تسلیم حکومت کنند.

مولوی دین محمد عظیمی، کمیشنر کمیسیون شکایات انتخاباتی نیز در این نشست خبری گفت: کمیسیون شکایات انتخاباتی روز گذشته رسیدگی به قضایای استینافی شکایات را ختم کرده و از مجموع شکایات استینافی، 100 شکایت به دلیل عدم مستند رد، به 4 شکایت اخطار داده شده، 4 شکایت بر سر مراکزی بوده که به ابطال رفته است، 31 قضیه به بازشماری رفته و 41 قضیه نیز آرایی بوده که در آن اصلاحات آورده می شد و به کمیسیون انتخابات ارجاع داده شده است.

عظیمی تاکید کرد، 4 قضیه جریمه نقدی شده و تعدادی نیز به دادستانی معرفی شده اند که شامل روسای کمیسیون انتخابات، بعضی زورمندان و تخطی گران می شود.

او خاطرنشان کرد که شرکت دارملوک باید طبق قرارداد با کمیسیون انتخابات و تعهدی که با احزاب سیاسی کرده، عمل کند و اگر تخطی انجام دهد، از سوی کمیسیون شکایات به دادستانی معرفی خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان