جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

دادستانی کل: در چند سال اخیر 60 قضیه خشونت علیه خبرنگاران بررسی شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دادستانی کل اعلام کرده است که در چند سال پسین، 60 قضیه خشونت علیه خبرنگاران را بررسی کرده است.

دادستانی کل امروز سه‌شنبه(13عقرب) در یک خبرنامه گفته است که 60 قضیه بررسی شده شامل قتل، لت و کوب، توهین، تهدید، بازداشت‌ غیرقانونی، خودکشی و حمله مسلحانه بوده و در پیوند به آن، 83 تن به جریمه نقدی،  زندان طولانی مدت و حتا اعدام محکوم شده اند.

به گفته دادستانی کل، این قضایای خشونت علیه خبرنگاران در ولایت‌های کابل، ننگرهار، هرات، غور، نیمروز، فراه، قندز، قندهار، بلخ، بادغیس، زابل، خوست، فاریاب، پروان، کاپیسا و بغلان اتفاق افتاده است.

Prosecutor General's Office

دادستانی کل افزوده است که از میان این قضایا، 33 قضیه آن قبل از ایجاد کمیته امنیت و مصونیت خبرنگاران و 27 مورد دیگر، پس از ایجاد این کمیته به دادستانی رسیده است. قضایایی که قبل از ایجاد کمیته امنیت و مصونیت خبرنگاران به این نهاد رسیده، نهایی شده که در پیوند به آن 38 تن محکوم به مجازات شده اند.

دادستانی تاکید کرده، از مجموع 27  قضیه‌ای که پس از ایجاد کمیته امنیت و مصونیت خبرنگاران به دادستانی رسیده نیز 12 مورد نهایی و 15 مورد دیگر زیر کار قرار دارد.

این در حالی است که چندی قبل مرکز خبرنگاران افغانستان در گزارشی اعلام‌ کرد که در 20 سال گذشته بیش از 109 خبرنگار و کارمند رسانه‌ای در کشور کشته شده و بررسی‌های این نهاد نشان می‌دهد که از این میان، عدالت به طور کامل و یا نسبی تنها در شش قضیه تامین شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان