جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

کودکی در شوک مرگ پدر؛ امان الله وطن دوست، پنجمین برادری که سرش را بر سر افغانستان گذاشت

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

تصویر مرد ترور شده پیش چشمان کودک اش از روز پنج‌شنبه (9 عقرب) تاکنون در صفحات مجازی دست به دست می‌شود و نه تنها افغانستان که بسیاری از مردم در سطح جهان را شوکه کرده است.

تصویری که به گفته کاربران یکی از وحشت ‌انگیزترین عکسی است که نهایت قصاوت را نشان می دهد و شاید در طول زندگی کودک 3 ساله، هیچگاه فراموش نشود.

امان‌الله وطن دوست، کسی است که روز پنج شنبه در پیش چشمان دخترش، مدینه 3 ساله هدف قرار گرفت و ترور شد.

عضو نیروهای پولیس

امان الله وطن دوست، از اعضای پولیس قطعه صفر 3 «سرای ملاصاحب» یا «سرای ملا عمر» بود. او که تقریبا 40 سال سن داشت، در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار به دنیا آمده بود. او در خانواده ی با 6 برادر، پدر و مادرش زندگی می کرد.

این 6 برابر همه در نیروهای پولیس و اردو کار می‌کردند که از آن جمع،  فقط «محمد نعیم» زنده مانده و بیشتر از 10 سال است که چهار برادر دیگر خود را از دست داده و روز پنج شنبه نیز برادری که با او فاصله سنی زیادی نداشت، را از دست داد.

اکنون محمدنعیم مانده و 8 زن در خانه، امان‌الله ازدواج کرده بود و از او یک دختر به نام مدینه به جا مانده است.

روزی که امان الله با دخترش مدینه، به سوی بازار در حرکت بود، در موترش ترور شد.
روزی که امان الله با دخترش مدینه، به سوی بازار در حرکت بود، در موترش ترور شد.

روزی که امان الله با دخترش مدینه، به سوی بازار در حرکت بود، در موترش ترور شد.

خانواده امان‌الله گفتند که او با هیچ کسی خصومت شخصی نداشته اما از سوی طالبان چندین بار اخطار دریافت کرده بود.

کشته شدن 4 برادر

نعیم الله وطن دوست یگانه پسری است که از این خانواده باقی مانده است. او نیز مدت زیادی است که در بخش امنیتی کار می‎‌کند و در حوزه سوم ولسوالی ارغنداب فرمانده امنیه است.

امان الله نیز مانند همین برادر نزدیک به 10 سال در نیروهای پولیس کار کرده است.

او 20 روز در ماموریت بوده و 10 روز رخصتی داشته است. او درست یک روز قبل از رفتن به وظیفه خود کشته می‌شود.

مادر امان‌الله حالت روحی چندان خوبی ندارد. او 4 پسرش را پیش از امان الله را از دست داده و اکنون نمی‌خواهد تا نعیم‌الله را نیز از دست بدهد.

از تنها پسرش می‌خواهد که وظیفه‌اش را ترک کند و شغل دیگری مشغول شود.

اما نعیم الله به خبرنامه گفت:”با وجود اصرارها و پافشاری مادرم نمی‌توانم کار خود را ترک کنم. درست است که من یکی از برادرانم را سه روز قبل، دیگری را 4 سال قبل و یکی را هفت و 10 سال و یکی از آن ها را خیلی قبلتر از دست داده‌ام اما دشمن نمی‌تواند مانع ما شود. ما از وطن خود دفاع می‌کنیم و من نیز مانند برادرانم به این کار ادامه می‌دهم.”

نعیم الله، برادر امان الله
نعیم الله، برادر امان الله

اکنون نعیم الله وطن‌دوست، سرپرست دو خانم برادر، برادرزاده و مادر و فامیل‌اش است، تنها کسی که باید مصارف و مخارج خانواده‌اش را پیدا کند.

تماس تلفنی

مانند همه‌ی روزهایی که خانواده وطن دوست روزهایشان را سپری می‌کردند، صبح روز پنج‌شنبه نیز آفتاب طلوع کرده و هر یک از اعضای خانواده به دنبال کاری رفته‌اند. امان الله رخصت بوده و در خانه، نعیم‌‎الله به وظیفه رفته است.

در جریان این که آقای وطن دوست در اتاق کاری خود در جلسه‌یی حاضر شده، زنگ تلفن‌اش به صدا درمی‌آید و خبر زخمی شدن امان‌الله را به او می‌دهند.

نعیم‌الله وطن دوست خود را به محل حادثه می‌رساند و برادرش را به شفاخانه قندهار انتقال می‌دهد، اما به گفته خودش خیلی دیر شده و او برای همیشه امان‌الله را از دست داده و و مدینه باید اکنون در آغوش کاکایش بزرگ شود.

او گفت: “امان‌الله به خاطر خرید با دخترش مدینه به بازار رفته بود تا برای آن روز خرید کند اما دیگر هیچ وقت به خانه بر نگشت.”

مدینه هنوز در شوک از دست دادن پدرش است. گریه می‌کند و پدرش را صدا می‌زند. پدری که برای دخترش آرزوهای زیادی داشته است. غم از دست دادن یک عضو مهم این فامیل، خیلی دردناک است و یتیم شدن چندین کودک در این سال ها، فقط یک روی سکه است،

روی دیگر این سکه، زنی است که به جمع زنان بیوه و تنهای افغانستان اضافه شده، زنانی که همسرانشان را در راه دفاع از افغانستان و در صفوف پولیس و اردو در نقاط مخلتف کشور از دست می‌دهند.

دختر و مادری که تنها شدند

فاطمه همسر امان‌الله یکی از قربانیان است. او با صدای لرزان راوی اتفاق آن روز است.

او به خبرنامه گفت: “ساعت 9 بجه صبح بود که امان‌الله به من گفت می‌روم دکان تا کپسول گاز را پر کنم. به او گفتم برو، مدینه نیز به پدرش خیلی وابسته است. او نیز همراه پدرش رفت و من مشغول کارهای خانه شدم. هنوز ساعتی نگذشته بود که خبر کشته شدنش را برایم آورند و مدینه‌یی که به شدت ترسیده بود. او دیده بود چطور پدرش را کشته بودند.”

او گفت: “امان الله فردی آرام بود و زیاد به دنبال جنجال و جنگ نبود. اخلاق خوبی داشت، رفتاری گرم با تمام اعضای فامیل و از این که می‌توانست به وطنش خدمت کند خوشحال بود. اما تنها گناه‌اش نیز همین بود که عسکر دولت بود.”

این خانواده گفتند که امان الله برای دختر 3 ساله‌اش مدینه رویاهای زیادی داشته؛ این که او به مکتب برود و در آینده توانایی های بالایی داشته باشد.

پس از ترور امان‌الله وطن دوست در صبح روز پنج‌شنبه (9 عقرب)، مقامات ولایت قندهار امروز شنبه (11 عقرب) گزارش دادند که نیروهای امنیت ملی مهاجم به او را کشته‌اند.

بهیر احمد، سخنگوی والی قندهار در صحبت با روزنامه هشت صبح گفته که نیروهای ویژه امنیت ملی جمعه‌شب گذشته عملیات تصفیه‌ای را در ناحیه‌های هفتم، نهم، دوازدهم و چهاردهم شهر قندهار اجرا کرده که در نتیجه آن مهاجمی که امان‌الله را هدف قرار داده در ناحیه نهم کشته شده است.

همچنان 5 نفر دیگر نیز که با مهاجم دست داشته در این عملیات‌ها بازداشت شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان