پنتاگون: ماه گذشته ۱۱۰۰ حمله در افغانستان صورت گرفته است

توسطروایت زنده

آبان ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

آمارهای جدید وزارت دفاع آمریکا “پنتاگون” نشان می دهد که در ماه گذشته بیش از 1100 حمله در افغانستان صورت گرفته است که تقریبا روزی 40 حمله در ماه سپتامبر انجام شده است.

به نقل از گزارش دفتر روزنامه نگاری تحقیقاتی که روز سه شنبه (7 عقرب) به نشر رسید، تعداد حملات ایالات متحده در ماه های اخیر در افغانستان رو به افزایش است، اما این آخرین آمار چشمگیر است.

این در حالی است که بر اساس این گزارش، امریکا 810 حمله در ماه آگست و 537 حمله در ماه جولای در افغانستان انجام داده است.

afghanistan

این آمار به دنبال فروپاشی مذاکرات صلح ایالات متحده و طالبان در اوایل ماه سپتامبر است. مذاکرات پس از کشته شدن یک سرباز آمریکایی در کابل توسط دونالد ترامپ به حالت تعلیق درآمد.

از آن زمان به بعد، ترامپ بارها اظهار داشته است که حملات را بر طالبان شدت می بخشد. مارک اسپر ، وزیر دفاع آمریکا ، در اوایل این ماه به خبرنگاران گفت که “از زمان قطع مذاکرات، سرعت عملیات در افغانستان را به طور چشمگیری افزایش داده اند.”

مارک اسپر گفت: “ما حملات خود را علیه طالبان تقویت کردیم. رئیس جمهور می خواهد ما به حملات فجیعی که طالبان و دیگران در سراسر افغانستان انجام داده اند، پاسخ دهیم.”

اما افزایش این حملات با هزینه های زیادی برای غیرنظامیان همراه بوده است. آمارهای اخیر سازمان ملل نشان می دهد که بیش از 650 غیرنظامی در حملات ایالات متحده در 9 ماه اول سال 2019 کشته و زخمی شده اند، که تقریبا دو برابر تعداد مجروحان یا کشته شدگان در مدت مشابه سال گذشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *