کمیسیون انتخابات: زمان اعلان نتایج ابتدایی انتخابات به زودی مشخص می شود

توسطروایت زنده

آبان ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولان در کمیسیون انتخابات می گویند که تمام اطلاعات بایومتریکی از دستگاه بایومتریک به سرور مرکزی انتقال یافته و به زودی زمان اعلان نتایج ابتدایی انتخابات مشخص می شود.

اروزنگ زیب، کمیشنر کمیسیون انتخابات امروز شنبه(4عقرب) در یک نشست خبری گفت: تمام اطلاعات از دست گاه بایومتریک به سرور مرکزی انتقال کرده و فعلا تصفیه آرای بایومتریکی جریان دارد.

IEC

او افزود: “قرار وعده شرکت دارملوک، تصفیه آرا در سه روز تکمیل می شود که امروز آخرین روز اش است و امیدوار هستیم که آرای تصفیه شده بر اساس ولایت ها،  مراکز و محلات سطح کشور در اختیار ما قرار گیرد تا ولایت ها مراکز و محلات را که مشکل دارد، بازشماری شود.”

این کمیشنر کمیسیون انتخابات اضافه کرد که تمام دستگاه هایی که قرنطین شده بود، بر اساس فیصله کمیسیون به سرور مرکزی انتقال داده شده است.

اورنگ زیب خاطرنشان کرد، زمان اعلان نتایج ابتدایی که از سوی دبیرخانه‌ کمیسیون مستقل انتخابات، پیشنهاد شده بود، طولانی بود و از این رو مورد تایید رهبری کمیسیون قرار نگرفت و تلاش ها جریان دارد که زمان اعلان نتیجه‌ ابتدایی امروز یا فردا مشخص شود.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان در سراسر افغانستان برگزار شد و کمیسیون انتخابات وعده داده بود که به تاریخ 27 میزان نتایج ابتدایی را اعلان کند، اما اعلان نتایج ابتدایی انتخابات تا زمان نامعین به تعویق افتاده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *