عبدالله در دیدار با سفیر انگلیس: تنها آرای بایومتریک در انتخابات معتبر است!

توسطروایت زنده

مهر ۲۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با سفیر انگلیس در کابل می‌گوید که تنها آرای بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری معتبر اند و کمیسیون‌ها باید با رسیدگی به درخواست‌های معقول و شکایت‌های ستادها، شفافیت و اعتبار روند را تضمین نمایند.

ریاست اجرایی حکومت در یک خبرنامه گفته است که عبدالله عبدالله بعد از ظهر امروز سه‌شنبه(23میزان) با خانم الیسن بلیک، سفیر بریتانیا برای افغانستان دیدار کرده است. سفیر انگلیس در این دیدار گفته است که کشورش از شفافیت انتخابات و تصمیم‌های کمیسیون‌های انتخاباتی مبنی بر معتبر شمردن آرای بایومتریک حمایت می‌کند.

abdullah

بلیک همچنان ابراز امیدواری کرده که برای کمیسیون‌های انتخاباتی فرصت لازم فراهم گردد تا بتوانند نتایج انتخابات را به اساس اصول و لوایح این کمیسیون نهایی و اعلان کنند.

سفیر انگلیس همچنان افزوده است که که صلح در اولویت‌های برنامه کشورش برای افغانستان قرار دارد و امیدوار است که حکومت افغانستان به موضوع صلح به عنوان یک اولویت توجه نماید.

عبدالله عبدالله نیز ضمن قدردانی از کمک‌های انگلیس به افغانستان و برگزاری انتخابات و همچنان تلاش‌ها و اقدامات کمیسیون‌های انتخاباتی برای شفافیت این روند، گفته است که مردم افغانستان با قبول خطر، برای حمایت از مردم‌سالاری پای صندوق‌های رأی رفتند، حالا وظیفه کمیسیون‌های انتخاباتی است تا وظایف خود را مسوولانه انجام دهند.

وی صلح را از اولویت‌های مهم مردم و حکومت افغانستان خواند و تاکید کرد که از تلاش‌های صلح و دست یافتن به صلح دایمی به عنوان اولویت مردم و حکومت استقبال می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *