کمیسیون انتخابات: بیش از 1.7 میلیون رای بایومتریک شده به سرور مرکزی منتقل شده است

توسطروایت زنده

مهر ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات می گویند، از 22 هزار و 588 محل رای دهی در انتخابات ریاست جمهوری، یک میلیون 737 هزار و 78 رأی بایومتریک شده به سرور مرکزی انتقال داده شده است.

حوا علم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات امروز دوشنبه(22میزان) در نشست خبری گفت، به تعداد 25 هزار و 560 فورم نتایج تصفیه شده، به تعداد 87 فورم آماده تفتیش بوده و 432 فورم نتایج تفتیش و بازشماری شده است.

رحیمه ظریفی، عضو این کمیسیون نیز در این نشست گفت، با انتقال اطلاعات بیش از 22 هزار محل رای‌گیری، یک میلیون و 700 هزار  رای بایومتریک به مرکز معلومات منتقل شده و  آرای بیش از 3 هزار  محل باقی مانده و در حال پروسس است.

IEC

از سویی هم مولانا محمد عبدالله، عضو دیگر کمیسیون انتخابات خاطرنشان کرد که پس از انتقال اطلاعات رای‌دهندگان به مرکز جمع‌آوری معلومات، بار دیگر آرای بایومتریک شده مورد ارزیابی مجدد قرار می‌گیرد تا آرای پاک از ناپاک تفکیک شود.

در همین حال محمد حنیف دانشیار، عضو دیگر این کمیسیون در مورد روند ثبت آرا در سرور مرکزی اضافه کرد که دو متخصص شرکت دارملوک، نتوانستند مشکل تخنیکی را حل کنند، ولی یک مقدار تفاوت در سیستم آمد.

دانشیار علاوه کرد که با توافق تمام افراد و مراجع ذی دخل انتخابات، پروسه انتقال دیتا توسط شبکه به سرور مرکزی با حضور ناظرین جریان دارد.

بیش از این کمیسیون انتخابات سطح مشارکت رای‌دهندگان در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بر اساس آمار تخمینی، دو میلیون و 700 هزار تن اعلان کرده بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *