سناتور حنفی: چهار ساعت در بازداشت پولیس بودم!

توسطروایت زنده

مهر ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمد حنیف حنفی، سناتور ولایت ارزگان می گوید که او در روز پنج‌شنبه(۱۸ میزان) چهار ساعت در بازداشت پولیس کابل بوده است.

این سناتور امروز یک‌شنبه(21میزان) در نشست عمومی مجلس سنا گفت که پولیس او را به دلیل بررسی کارت سلاح و پلیت موترش به حوزه پنجم امنیتی انتقال داده و برای چهار ساعت در توقیف پولیس بوده است. به گفته او، پولیس محافظش را نیز لت و کوب کرده اند.

این اظهارات عضو مجلس سنا با واکنش‌های سایر اعضای این مجلس روبرو شد و اعضای مجلس درحالی که بر تطبیق یکسان و مسلکی قوانین بر همگان تاکید کردند، اما از بازرسی‌های خشونت بار وسایط اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا از سوی نیروهای امنیتی انتقاد کردند.

mohammad hanif hanafi

آنان همچنان تاکید کردند که وزارت امورداخله مسوولیت صدور کارت های مجوز سلاح و توزیع نمبر پلیت وسایط اعضای شورای ملی را به عهده دارد، اما آن را به موقع ترتیب وت وزیع نمی کند و این ضعف کاری باعث برخورد پولیس با اعضای شورای ملی گردیده است.

برخی اعضای مجلس سنا این را هم گفتند که وزارت امورداخله حین بازرسی ها تنها با اعضای شورای ملی سخت گیری می‌کند؛ در حالی که با سایر مقامات ارشد دولتی که در سطح شورای ملی اند، رفتار توأم با مدارا می نماید.

در همین حال فضل هادی مسلمیار  رییس مجلس سنا گفت، نگرانی اعضای مجلس در قبال برخورد غیرقانونی منسوبین پولیس با سناتور حنفی را با مقامات وزارت امورداخله شریک می سازد.

این در حالی است که به دنبال برخورد لفظی میان شماری از اعضای شورای ملی و نیروهای امنیتی در منطقه گمرک کابل، اعضای مجلس نمایندگان دو شب پیش سرپرست وزارت داخله را به یک جلسه اضطراری شب هنگام فراخوانده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *