جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار تیم ثبات و هم‌گرایی به کمیسیون انتخابات؛ اگر طبق قانون عمل نکنید، جلوتان را می‌گیریم!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در هشداری به کمیسیون انتخابات می‌گوید؛ به هیچ‌صورت اجازه تخلف و تخطی از طرزالعمل‌ها را نمی‌دهد و اگر کمیسیون‌ها درست عمل کنند، از آن‌ها حمایت، و اگر درست عمل نکردند، جلو آن‌ها را می‌گیرد.

اسدالله سعادتی، معاون دوم تیم انتخاباتی ثبات و هم‌گرایی امروز شنبه(20میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت: نتایج بیش از 22 هزار محل از طریق وب‌سایت کمیسیون در اختیار نامزدان انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته، ما با استفاده از این وب‌سایت می‌دانیم که چگونه تقلب صورت گرفته است.

سعادتی افزود، خبرهای خوبی از کمیسیون انتخابات ‌در دست نیست و به رغم نامه‌هایی‌ که این دسته به کمیسیون فرستاده، هنوز هم کارها به صورت انحرافی پیش‌ می‌رود.

وی تاکید کرد: “ما بارها به اساس طرزالعمل‌های کمیسیون گفتیم که آرای بدون بایومیتریک اساس نیستند. اما بدون در نظرداشت توصیه‌های ما، به اسکن‌ کردن برگه‌های نتایج شروع کردند. به ما گفتند که این کار را به خاطر حفظ اسناد انجام می‌دهند، اما دیروز اطلاع یافتیم که آن‌ها نتایج را از این برگه‌ها وارد سیستم می‌کنند. این تلاشی برای یک تقلب سیستماتیک است.”

sa'adati

معاون دوم تیم ثبات و همگرایی اضافه کرد که موضع‌گیری این تیم، اصولی، قانونی و به اساس توافق‌های ملی و بین‌المللی است و کمیسیون انتخابات حق ندارد آرای باطل را وارد سیستم نماید.

او برگه‌ای را از وب‌سایت درملوگ نشان داد و گفت، در حالی‌که هیچ‌ رأیی در این محل به اساس معلومات ماشین ریخته نشده، اما برگه نتایج نشان می‌دهد که بیش از 350 رأی تقلبی به یکی از نامزدان ریخته شده است.

به گفته سعادتی، حلقاتی در داخل کمیسیون در هماهنگی با یکی از ستادها عمل می‌کنند و در تلاش اند آرای باطل را وارد سیستم نمایند.

وی افزود که تیم‌شان با نحوه رسیدگی به شکایات در ولایت‌ها نیز مخالف است و نباید تا معلوم شدن آرای بایومتریک و تصفیه این آرا، صندوق‌ها برای رسیدگی باز شود و نیز رسیدگی به شکایت‌ها به اساس برگه‌های نتایج، که فاقد اعتبار است، کار درستی نیست.

معاون دوم تیم ثبات و همگرایی اضافه کرد، قرار بود کمیسیون نتایج ابتدایی انتخابات را زودتر از این اعلان کند؛ در 48 ساعت اطلاعات به سرور مرکزی و وب‌سایت‌ها منتقل گردد، اما تا اکنون اطلاعات بیش‌تر از چهار هزار محل به سرور و وب‌سایت درملوگ منتقل نشده است.

سعادتی در مورد این‌که آیا انتخابات به دور دوم می‌رود یا خیر، گفت: “رأی ما پاک و زیاد است. نیاز برای رفتن به دور دوم نیست. تعداد آرا را اعلان نمی‌کنیم. آرای ما از دیگر نامزدان بیش‌تر است.”

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید روند ثبت فورم نتایج را در مرکز ملی جمع بندی آغاز کرده و تا اکنون بیشتر از 14 هزار فورم داخل سیستم شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان