غنی: حفظ جمهوریت و حقوق شهروندی مردم افغانستان خط سرخ حکومت است

توسطروایت زنده

مهر ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی در دیدار با مگی هاسن و کرس ون هولنف سناتوران ایالات متحده امریکا در ارگ ریاست جمهوری اعلام کرده است که حفظ جمهوریت و حقوق شهروندی مردم افغانستان خط سرخ حکومت است.

در یک خبرنامه امروز پنج‌شنبه(18میزان) ارگ ریاست جمهوری در این مورد آمده است که این دیدار شام روز گذشته انجام شده و سناتوران امریکایی برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری را به مردم و حکومت افغانستان تبریک گفته، آن‌را برای تحکیم پایه‌های مردم سالاری ارزنده خوانده‌اند.

این سناتوران اضافه کرده‌اند: “مردم افغانستان سال‌های زیادی را در جنگ سپری کرده‌اند، ما خواهان ختم جنگ و تامین صلحی م‌ باشیم که استوار به خواست دولت و مردم افغانستان باشد”.

ghani 1

آن‌ها تاکید کرده‌اند؛ صلحی که بر مردم افغانستان تحمیل گردد و دست‌آوردهای 18 سال پسین را با خطر مواجه سازد، قبول پذیرش نیست و اگر حکومت افغانستان محور مذاکرات صلح نباشد، از این روند نتیجه‌ای به دست نخواهد آمد.

رییس‌جمهور غنی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری‌ها و حمایت دوامدار امریکا برای افغانستان، افزوده است که افغانستان با همکاری جامعه جهانی پس از سال 2001 فصل جدید از نوسازی و بازسازی را آغاز کرده که تاکنون به دستاوردهای بزرگی نایل گردیده و مسیری را که مردم انتخاب کرده‌اند، برگشت ناپذیر است.

وی با بیان این‌که حکومت و مردم افغانستان بر دوام نظام جمهوریت و رسیدن به صلح باعزت و پایدار که به مالکیت و رهبری دولت افغانستان متعهد است، تاکید کرد که صلح برای حکومت افغانستان در اولویت کاری قرار دارد، اما صلحی که منتج به قطع جنگ و خشونت شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *