کمک جدید 2.7 میلیون دالری جاپان برای تقویت کمک‌های برنامه غذایی جهان در افغانستان

توسطزکریا نوری

مهر ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲

سفارت جاپان در کابل اعلام کرده است که این کشور مبلغ ۲.۷ میلیون دالر امریکایی را برای تقویت کمک‌های غذایی برنامه‌ غذایی جهان (WFP) در افغانستان کمک کرده است.

 در اعلامیه‌ این سفارت که امروز(سه‌شنبه، ۱۶ میزان) منتشر شده، آمده است که این مقدار کمک، برنامه‌ غذایی جهان را قادر می‌سازد تا در ۱۲ ماه آینده به خانواده‌های دچار عدم مصونیت غذایی در افغانستان، کمک‌های غذایی فراهم کند.

در اعلامیه سفارت جاپان نوشته شده: “این کمک جدید به هزاران خانواده‌ای که در پی وضعیت بحرانی به‌دلیل درگیری‌ها یا آفات طبیعی بیجا شده‌اند و شرایط بحرانی را تجربه می‌کنند، کمک می‌کند.”

سفارت جاپان تأکید کرده است که با این کمک، برنامه‌ غذایی جهان(WFP) برای ۱۷۳ هزار و ۳۵۳ نفر آسیب‌پذیر و متضرر از آفات طبیعی و انسانی کمک می‌کند تا این افراد مصرف مواد غذایی خود را مصون نموده و نیازهای غذایی خود را در جریان و پس از مواقع اضطراری تأمین کنند.

 به نقل از اعلامیه، دولت جاپان در ماه مارچ سال جاری میلادی نیز ۱.۲۵ میلیون دالر معادل ۱۴۰ میلیون ین جاپانی را برای برنامه‌ی غذایی جهان در افغانستان کمک کرده بود.

 از سویی هم ملیسچ، نماینده‌ و رییس برنامه‌ غذایی جهان در افغانستان بیان کرد: “به دنبال بدترین خشک‌سالی که در طی یک دهه کشور را تکان داده، بسیار مهم است که ما همچنان به کمک‌های مواد غذایی نجات‌دهنده‌ زندگی به خانواده‌های دچار عدم مصونیت غذایی در سراسر کشور ادامه دهیم.”

این در حالی است که جاپان یکی از حامیان برنامه‌ غذایی جهان است که در ده سال گذشته به ارزش ۲۰۰ میلیون دالر معادل ۲۱.۵ میلیارد ین جاپانی به این برنامه در افغانستان کمک کرده است.

 افزون بر کمک‌های غذایی جاپان، این کشور به تلاش‌های ملت‌سازی در افغانستان و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیت، زیرساخت‌ها، زراعت، توسعه روستایی، توسعه ظرفیت انسانی، معارف، صحت و فرهنگ نیز همکاری کرده است.

 به نقل از اعلامیه‌ سفارت جاپان در کابل، مجموع کمک‌های جاپان به افغانستان از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون، به بیش از ۶.۶ میلیارد دالر امریکایی رسیده است.

 از سویی هم برنامه‌ غذایی جهان، مصونیت زندگی در شرایط اضطراری و تغییر زندگی برای میلیون‌ها نفر را از طریق توسعه پایدار تأمین می‌کند. برنامه‌ غذایی جهان(WFP) در بیش از ۸۰ کشور جهان کار می‌کند. فعالیت این برنامه در افغانستان از سال ۱۹۶۳ میلادی به این طرف ادامه دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *