جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
5 بازدید

تاکید شورای نامزدان ریاست جمهوری بر شمارش آرای بایومتریک‌شده/ دور اول انتخابات برنده ندارد

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری یک بار دیگر بر شمارش آرای بایومتریک شده تاکید کرده، می‌گوید که انتخابات ریاست جمهوری در دور اول برنده ندارد و برای بیرون‌رفت از بحران، به گزینه سوم نیاز است.

رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه(15میزان) در نشست مشترک شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفت، کسانی که در 2014 تقلب کردند؛ بازهم می‌خواهند انتخابات را به‌بحران ببرند و مردم دیگر اجازه بازی با سرنوشت‌شان را نخواهند داد.

نبیل افزود، در 5 سال حکومت وحدت ملی، افغانستان تا حدی ضعیف شده که اگر بحرانی به‌وجود بیاید، هیچ‌کس نمی‌تواند جلو آن را بگیرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که در برابر متقلبان می‌ایستد، از مردم خواست که نگذارند یک بار دیگر با سرنوشت‌شان بازی شود و برای 5 سال دیگر افغانستان را به‌بحران ببرند.

رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری
رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری

به گفته او، اگر جامعه‌جهانی و برخی سفارت‌خانه‌ها در امور انتخابات مداخله کنند، در اصل در تلاش تخریب نظام و افغانستان هستند و مردم نمی‌پذیرند.

فرامرز تمنا، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز ضمن تاکید بر بی‌طرفی کمیسیون‌های انتخاباتی گفت، کمیسیون‌های انتخابات و شکایات انتخاباتی باید به‌گونه بی‌طرف امورات انتخابات را به‌پیش ببرند و نگذارند دیگران در امور کاری‌شان مداخله کند.

او خواهان اعلان زودهنگام نتایج انتخابات شده، گفت، به دلیل پایین بودن سطح مشارکت مردم در انتخابات ششم میزان، باید اعلان نتیجه آن به طول نیانجامد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که در انتخابات ششم میزان تقلب گسترده‌ صورت گرفته، تصریح کرد؛ انتخابات 2014 افغانستان را صد سال به عقب برگرداند و نباید این بحران دوباره تکرار شود.

عنایت‌الله حفیظ نیز از تقلب گسترده‌ در انتخابات 6 میزان سخن گفت و تاکید کرد که اگر آرای شفاف و غیرشفاف از هم جدا نشود و جلو تقلب گرفته نشود، تمام پروسه انتخابات زیر سوال می‌رود و احتمال باطل شدن انتخابات به‌وجود خواهد آمد.

از سویی هم احمدولی مسعود، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفت که وضعیت بحرانی انتخابات، خبر خوشی برای مردم نیست و اگر این بحران مهار نشود، شورای نامزدان ریاست جمهوری گزینه راه‌حل مسئله خواهد بود.

مسعود با انتقاد از عدم توجه حکومت به اعلامیه نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفت، آرای غیربایومتریک قابل قبول نیست و در مقابل رای‌های تقلبی و صندوق‌های خیالی ایستادگی می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: “ناعادلانه بودن انتخابات را پذیرفتیم، ولی ناشفاف بودن را نمی‌پذیریم.”

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در اخیر با نشر اعلامیه مشترکی تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان برنده ندارد.
شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در اخیر با نشر اعلامیه مشترکی تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان برنده ندارد.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در اخیر با نشر اعلامیه مشترکی تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان برنده ندارد و برای بیرون‌رفت از بحران احتمالی این انتخابات، به گزینه سوم نیاز است.

این شورا در اعلامیه خود دسته‌های انتخاباتی “ثبات و همگرایی” و “دولت‌ساز” را به گروگان‌گیری و انحصار روند انتخابات و صف و صنف‌بندی تهدید‌آمیز علیه یک‌دیگر متهم کرده، تاکید کرد که ادامه چندگانگی در ارایه آمار و معلومات از نشانی کمیسیون مستقل انتخابات، ابهام در سرنوشت انتخابات و موضع‌گیری پراضطراب و تنش‌آفرین تیم‌های دولتی و اعلام پیروزی پیش از وقت، این انتخابات را بحرانی و مشروعیت آن را زیر سوال می‌برد.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در اعلامیه خود تاکید کرده که برای شکستن بن‌بست موجود و مهار بحران، روی گزینه‌ای کار می‌کند که توانایی انسجام ظرفیت‌های ملی را داشته و برای سازمان‌دهی وضعیت، برنامه و تعهد داشته باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان