تغییر رژیم برف‌باری در افغانستان؛ آغاز برف‌باری یک‌ماه زودتر از سال‌های نورمال

توسطروایت زنده

مهر ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب اعلام کرده است که رژیم برف‌باری در کشور تغییر یافته است و برف‌باری سال آبی 1398 ـ 99 یک ماه زودتر از سال‌های نورمال آغاز شده است.

ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب امروز یک‌شنبه(14میزان) در یک خبرنامه گفته است به اساس مشاهدات ساحوی از حوزه‌های دریایی کشور، نزولات برف و باران در پنج حوزه دریایی طی سال روان به تاریخ 13 میزان به گونه وقفه‌ای زمانی و مکانی در چندین ولایت آغاز شده است.

این ریاست افزوده است که این برف‌باری‌های وقفه‌ای در ولایت‌های بدخشان، تخار، قندز، بغلان، بامیان، پکتیا، میدان وردک، لغمان، کنر، نورستان، پروان و کابل به وقوع پیوسته است.

Weather

به گفته ریاست منابع آب، در ارتفاعات 3500 متر در ولایت‌های بدخشان، تخار، بغلان، بامیان، نورستان، لغمان و گردیز، برفباری صورت گرفته و در ساحات پایین‌تر از آن، بارندگی به شکل باران بوده است.

این ریاست خاطرنشان کرده که مجموع برفباری‌های 13الی 14 میزان سال روان در سالنگ شمالی، 75 سانتی‌متر، سالنگ جنوبی 50 سانتی‌متر، حاجی‌گک 15 سانتی متر، و گردن‌دیوال، 3 سانتی‌متر بوده است.

ریاست منابع آب وزارت انرژی و آب تاکید کرده که در سال 1397 شروع برف‌باری‌ها از 13 عقرب، در سال 1396 به تاریخ  24 عقرب و در سال 1395 به تاریخ 2 قوس بود، اما آغاز برف‌باری امسال نسبت به سال‌های گذشته، حدود یک ماه زودتر به وقوع پیوسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *