جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

کابلوف: طالبان خواسته روسیه برای ازسرگیری گفت‌وگوهای صلح کمک کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که گروه طالبان از این کشور خواسته‌ است تا برای ازسرگیری گفت‌وگوهای صلح افغانستان کمک کند.

کابلوف در یک مصاحبه اختصاصی با یک تلویزیون هندی گفته‌ است: “طالبان هنوز هم آماده اند که گفت‌وگوها را از سر بگیرند و توافق‌نامه را نهایی بسازند، اما اگر امریکاییان جنگ را انتخاب کنند، آنان برای جنگ نیز آماده اند.”

او افزوده است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان برای ازسرگیری گفتگوها علاقه دارد و اگر آن‌ها نیاز به کمک نیز دارند، روسیه حاضر است به بهترین شکل ممکن کمک کند.

zamir kabalov

این در حالی است که ادریس زمان، معین سیاسی وزارت خارجه امروز در یک نشست خبری در کابل گفت: “راه‌های صلح از کابل می‌گذرد و صلح زمانی نتیجه می‌دهد که طالبان وارد گفتگوهای رو در رو با حکومت افغانستان شود. تا هنگامی ‌که گروه طالبان با حکومت افغانستان گفتگو نکند، تلاش‌های صلح به نتیجه‌ی نخواهد انجامید”.

این اظهارات نماینده ویژه روسیه در حالی مطرح شده است که گزارش‌هایی وجود دارد؛ زلمی خلیل‌زاد که در چند روز اخیر به پاکستان سفر کرده ‌است، با هیئت طالبان دیدار داشته‌است.

در همین حال معین سیاسی وزارت خارجه افزود، دیدار نمایند‌گان امریکا در پاکستان درباره رهایی شهروندان امریکایی اسیر طالبان بوده و گفت‌وگوهای صلح نبوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان