ابراز امیدواری پاکستان از اغاز گفتگوهای صلح افغانستان

توسطروایت زنده

مهر ۱۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت خارجه پاکستان ابراز امیدواری کرده است که که روند متوقف‌شدۀ گفتگوهای صلح، دوباره آغاز شود.

وزارت خارجه پاکستان امروز پنجشنبه (11میزان) گفته است که شاه محمود قریشی در دیدار با ملابرادر گفته که فرصتِ دستیابی به توافق صلح پایدار در افغانستان فراهم شده است.

قریشی افزوده است “اجماع موجود منطقه‌یی و بین‌المللی برای دستیابی به صلح در افغانستان، فرصتی بی‌سابقه است که نباید از دست برود، تحقق این فرصت بر عهده طرفین درگیر در افغانستان است”.

TALIBAN AND PAK

وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه حل صلح‌آمیز جنگ در افغانستان، منجر به کاهش خشونت، پایان خونریزی، صلح دایمی، برای نسل‌های آینده افغانستان خواهد شد خاطرنشان کرده که اسلام‌آباد به تلاش‌هایش برای دستیابی افغانستان به صلح دایمی که برای پیشرفت اقتصادی – اجتماعی پاکستان ضروری است، ادامه خواهد داد.

در همین حال سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در تویترش نگاشته است که هییت این گروه با وزیر خارجه و مقام‌های بلندپایۀ پاکستان در مورد موضوعات سیاسی و صلح گفتگو کرده است.

این در حالی است که گروه طالبان پس از سفر به روسیه، چین و ایران روز گذشته به پاکستان سفر کرده اند و این سفر هییت گروه طالبان همزمان شده است با سفر زلمی خلیلزاد نماینده خاص امریکا در امور صلح افغانستان به پاکستان.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *