جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نبیل: انتخابات در دور اول برنده ندارد/ اعلان پیروزی نامزدان برای بحران بسترسازی می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت می‌گوید، بر اساس معلومات او و سطح تقلب در انتخابات، دور اول انتخابات ریاست جمهوری برنده‌ای ندارد و کمیسیون انتخابات پس از شفاف‌سازی آرا، برای برگزاری دور دوم آمادگی بگیرد.

نبیل امروز سه‌شنبه(9میزان) در یک نشست خبری گفت: “یک رأی برای بعضی تکت‌های انتخاباتی از 180 الی 220 دالر مصرف داشته و از پول بیت‌المال و استخبارات بیرونی برای کمپاین‌شان استفاده کرده‌اند”.

او افزود، مشارکت کم مردم در انتخابات، سیلی محکم به روی سران حکومت است و آنان تلاش دارند تقلب انجام دهند.

رییس تیم عدالت و امنیت اضافه کرد، روسای کمیسیون‌های انتخاباتی در یک مرحله تاریخی قرار دارند و ثابت کنند که افغانستان را از یک بحران، که قیمت‌اش را مردم پرداخت می‌کند، نجات می‌دهند.

nabil

وی خاطرنشان کرد که تیم امنیت و عدالت یگانه مرجع اعلان نتایج انتخابات را کمیسیون‌های انتخاباتی دانسته و هرگونه پیش‌داوری قبل از وقت را تخطی انتخاباتی می‌داند که باید کمیسیون‌ها جلو آن را بگیرند.

نبیل تاکید کرد، تیم امنیت و عدالت مطابق به قانون انتخابات تنها آرای بایومتریک شده را می‌پذیرد و یک رأی بدون بایومتریک قابل قبول نیست.

وی در واکنش به گفته‌های فضل هادی مسلمیار، رییس مجلس سنا که گفته “رای بدون بایومتریک را به زور بر کمیسیون انتخابات حساب می‌کند”، گفت: “من شرمیدم که کسی از تربیون رسمی زور می‌گوید، کسی که هویت‌اش معلوم نیست، نباید کمیسیون انتخابات را به چالش بکشد و هر فیصله‌ای که به شفافیت انتخابات کمک کند، تیم امنیت و عدالت در کنار کمیسیون انتخابات است”.

رییس تیم امنیت و عدالت عدم موجودی لیست رای‌دهندگان را در مراکز رای‌دهی سازماندهی شده خوانده و گفت: “احصاییه مرکزی مقصر نبودن لیست رای دهندگان است و کمیسیون باید پاسخگو باشد و برای مردم وضاحت دهد چرا یک اداره دولتی در کار آن‌ها دخالت کرده است”.

او همچنان اضافه کرد، انتخابات در دور دوم برای سلامت افغانستان مهم است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان