جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کمسیون انتخابات: هیچ نامزدی حق ندارد اعلان پیروزی کند!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که هیچ نامزد انتخاباتی حق ندارد پیروزی خود را اعلان کند و این حق کمیسیون انتخابات است که بعد از بررسی تمام نتایج، نامزد برنده را اعلان نماید.
حبیب‌الرحمن ننگ، رییس دبیرخانه‌ کمیسیون انتخابات امروز دوشنبه(8میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت، اولین بار است که در افغانستان انتخابات با شفافیت بلند برگزار شده است.
او افزود، تاکنون 7 هزار و 500 فرم از طریق آنلاین به سرور کمیسیون انتخابات رسیده و فرم‌هایی که باقی مانده به زودی به سرور مرکزی انتقال می‌شود.

IEC
این در حالی است که دقایقی قبل نیز مولانا محمد عبدالله، کمیشنر کمیسیون انتخابات در یک نشست خبری گفت، ارقام سطح اشتراک رای‌دهندگان در ولایت‌های قندز و تخار به استثنای 20 مرکز به دست آمده، اما گزارشات فراه و بدخشان هنوز زیر کار بوده و کوشش‌ها جریان دارد تا ارقام سطح اشتراک رای‌دهندگان و جدول نتایج آن به دست آید. او افزود، هدایات کتبی به روسای ولایتی کمیسیون‌های انتخاباتی ارسال گردیده تا تخلف، تقلب و تخطی‌هایی را که می‌بینند، مستندسازی کرده و با رهبری این کمیسیون‌ها شریک سازند.
به گفته این کمیشنر کمیسیون انتخابات، مطابق قانون و تقویم انتخابات، نتایج اولیه در مراکز اعلان شده و قرار است نتایج ابتدایی در 27 میزان و نهایی آن در 16 عقرب اعلان گردد.
وی خاطرنشان ساخت که در ولایت‌های فراه و بدخشان تغییراتی در قسمت تامین ارتباط و ارسال مواد انتخاباتی به دست نیامده است.
این اظهارات کمیسیون مستقل انتخابات در حالی بیان شده که ساعتی قبل عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری، در یک نشست خبری اعلان کرد که آرای او بسیار بوده و تیم او حکومت آینده افغانستان را تشکیل می‌دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان