جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

ترامپ: قبول نکردن آتش‌بس دلیل توقف مذاکرات با طالبان بود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس‌جمهور ایالات متحده امریکا گفته است که به دلیل حاضر نشدن طالبان برای اجرای آتش‌بس، مذاکرات با این گروه را متوقف کرده است.

دونالد ترامپ روز گذشته(جمعه، 29سنبله) در جریان دیدار با نخست‌وزیر استرالیا در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که طالبان فکر کردند با تشدید خشونت‌ها می‌توانند بیشتر امتیاز بگیرند که این محاسبات آنان اشتباه بود؛ آنان فکر می‌کردند که شدت خشونت نشانه قوت‌شان است.

ترامپ تاکید کرده است: “من برای دیدار با طالبان آمادگی کامل داشتم، اما وقتی که دریافتم آن‌ها حاضر به آتش‌بس نیستند، گفتم که چرا پس باید زحمت بکشیم.”

این در حالی است که تصمیم دونالد ترامپ به دیدار با سران گروه طالبان در کمپ دیوید، اعتراض‌هایی را در میان مخالفان سیاسی او در امریکا به وجود آورد.

trump 1

رییس‌جمهور امریکا ضمن دفاع از موضوع خود در مقابل مخالفان سیاسی‌اش خاطرنشان کرد: “من برای دیدار با هر کسی آماده استم. به نظرم دیدار و گفتگو خوب است و کمک می‌کند مخالفان خود را بهتر بشناسیم.”

او هم‌چنان اضافه کرد که با توقف مذاکرات، فشارهای نظامی را برای سرکوب طالبان شدت داده است.

ترامپ گفته‌های جنجال برانگیز‌اش را مجددا تکرار کرده و گفته است که از طریق نظامی می‌تواند خیلی زود برنده جنگ افغانستان شود، اما نمی‌خواهد 10 میلیون انسان کشته شوند.

این در حالی است که رییس‌جمهور امریکا به تاریخ 16 سنبله در توییتراش نگاشته بود که کشته‌شدن یک سرباز امریکایی و یازده نفر دیگر در حمله موتر بمب در کابل، مذاکرات صلح در دوحه را متوقف کرده و نیز دیداراش با نمایندگان گروه طالبان و حکومت افغانستان در کمپ دیوید را لغو نموده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان