جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کرزی: طالبان در معامله با امریکا نمی تواند صاحب افغانستان شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

حامد کرزی، رییس جمهور پیشین افغانستان خواستار آغاز گفتگوهای صلح میان طالبان و امریکا شده، اما می گوید که طالبان در معامله با امریکا نمی تواند صاحب افغانستان شود.

کرزی امروز پنجشنبه(28سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت، امریکا به زودترین فرصت مذاکرات صلح با طالبان را آغاز کند و آغاز مذاکرات باید شفاف، واضح و حقیقتا برای صلح افغانستان باشد.

او از طالبان نیز خواست همین قدر که بر مذاکره با امریکا تاکید دارند، به عنوان شهروند افغانستان مهم تر این است که با مردم وارد مذاکرات شود و مذاکرات بین الافغانی را آغاز کند.

وی ادامه داد که طالبان پس از مذاکرات بین الافغانی، با یک قوت ملی با خارجی ها وارد مذاکرات شود تا منفعت کشور تامین و صاحب یک صلح حقیقی در افغانستان شویم.

karzai

کرزی ضمن قدردانی از کشور های روسیه، چین و آلمان که از توقف مذاکرات صلح بین امریکا و طالبان و دولت افغانستان خواهان آغاز مذاکرات شدند، افزود: چین و روسیه و شماری از همسایه های ما واضح در افغانستان صلح می خواهند و برای صلح افغانستان تلاش می کنند؛ مخصوصا روسیه، اگر امریکا گفتگوهای بین الافغانی صلح را شکل ندهد، وظیفه چین و روسیه است که این کار را انجام دهند.

رییس جمهور پیشین کشور خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که در افغانستان قتل عام روان است ،مردم افغانستان در خانه، مسجد، عروسی، مکتب و بازار قتل عام می شوند، این بی عزتی است و افغان ها به این بی عزتی پایان دهند.

او با بیان این که عامل جنگ در افغانستان امریکا و پاکستان است، تاکید کرد، صلح در افغانستان زمانی برقرار می شود که امریکا در افغانستان صداقت داشته باشد و یا از افغانستان خارج شود.

به گفته کرزی، طالبان و حکومت با اعلانات کشتن مردم افغانستان باید بشرمند و خجالت بکشند که این کار را برای منفعت دیگران انجام می دهند.

او در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت، این انتخابات زیر اثر مطلق خارجی ها است و در حالی برگزار می شود که در سراسر افغانستان جنگ جریان دارد ک نمی تواند انتخابات آزاد و مستقل باشد.

او سفر طالبان به روسیه و چین را اقدام مدبرانه از سوی این گروه خوانده،  اضافه کرد که امریکا با نشان دادن توافقنامه صلح به رهبران حکومت و ندادن آن به آن ها، نشان داد که ما را به حیث دولت نمی شناسد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان