جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

جان بس: اداره تدارکات ملی خرید نفت برای تولید برق در کابل را منظور نمی‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

جان بس، سفیر امریکا در کابل می گوید، گزارش‌هایی را شنیده ‌است که اداره تدارکات ملی، خرید نفت را به دستگاه تولید برق حرارتی در کابل منظور نمی‌کند.

john bass 2

پس از چندین روز بی برقی در کابل و 10 ولایت دیگر، سفیر امریکا در کابل امروز چهارشنبه(27سنبله) در توییتر اش نگاشته است: “گزارش‌هایی را دریافت کرده ام که اداره تدارکات ملی، اجازه خرید نفت را برای یگانه مرکز تولید برق کابل نمی‌دهد. این در حالی است که امریکا و حمایت قاطع نیروهای افغان را در زمینه ترمیم لین‌های برق کمک می‌کنند. آیا این می تواند درست باشد.”

https://twitter.com/USAmbKabul/status/1174225304006615040?s=20

در همین حال اداره تدارکات ملی در واکنش به اظهارات سفیر امریکا در کابل گفته است که شرکت برشنا یکی از ارگان های با صلاحیت است و آن ها می توانند روزانه بیش از 110 هزار لیتر نفت را بدون دخالت این اداره خریداری کنند و همچنان برای فصل زمستان هم آماده باشند.

اداره تدارکات ملی افزوده است تلاش می کند تا برشنا بتواند مشکلات پروژه های خریداری خود را حل بسازد.

صدیق صدیقی، سخنگوی رییس جمهور نیز در توییتر اش نگاشته است: “طالبان به دستور بیگانه‌ها افغانستان را ویران می‌کنند. در حالی‌که رهبران طالبان با خانواده‌های شان زیر چراغ‌های پر زرق و برق هوتل‌های مجلل در قطر و پاکستان به سر می‌برند، اما در خاک خودشان پایه‌های برق را منهدم و هر روز به کشتن مردم و تخریب افغانستان ادامه می‌دهند.”

صدیقی افزوده است که گروه طالبان بزرگ‌ترین مانع پیشرفت افغانستان به شمار‌ می‌رود.

این در حالی است که روز یک‌شنبه ۲۴ سنبله در پی مهندم شدن پایه‌های برق وارداتی تاجیکستان و ازبکستان در ولایت بغلان، برق ولایت کابل و ده ولایت دیگر قطع شد.

شرکت برشنا بعد از ظهر امروز اعلام کرد که ساعت یک بعد از ظهر کار روی ترمیم پایه های تخریب شده برق در بغلان را آغاز کرده ‌است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان