جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: برقراری آتش‌بس، شرط اساسی حکومت در روند صلح است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که مالکیت روند صلح، از آن ملت و دولت افغانستان است و برقراری آتش‌بس، شرط اساسی ما می‌باشد.

ارگ ریاست جمهوری امروز سه‌شنبه(27سنبله) در یک خبرنامه گفته است که صبح امروز محمد اشرف غنی در دیدار با اعضای شورای علما، موقف علما در اندونزی، مکه‌ و مدینه برای صلح در افغانستان را اقداماتی تاریخی و بی‌پیشینه خوانده و افزوده است که موقف علما باعث شد تا زمینه و شرایط برای صلح را فراهم شود.

غنی خاطرنشان کرد که صلح خواست اساسی مردم و دولت است و برای رسیدن به آن، تلاش‌های خود را تا سطح ولسوالی‌ها و روستاها منسجم خواهد کرد.

ashraf

رییس‌جمهور نقش علما را در تشویق، ترغیب، انسجام و اشتراک گسترده مردم در انتخابات مهم خوانده و تصریح کرده است: “انتخابات، به عنوان یک رکن مهم مردم‌سالاری، بهترین راه انتقال مسالمت‌آمیز قدرت و تمثیل اراده ملت می‌باشد.”

او اضافه کرده که در کنار تهیه‌ی بودجه و ترتیبات دیگر برای دارالافتا، در مشورت با علما، اشخاص صالح در دارالافتا و معینیت عرفان وزارت ارشاد، حج و اوقاف معرفی خواهد شد.

غنی در حالی آتش‌بس را پیش‌شرط اساسی صلح قرار داده که اخیرا سخنگوی رییس‌جمهور گفته که حکومت تلاش‌هایش در روند صلح را متوقف کرده است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که پیش از این دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا پس از 9 دور مذاکره با طالبان، گفتگوهای صلح افغانستان را به دنبال یک حمله انتحاری طالبان در کابل و جان باختن یک سرباز این کشور، متوقف کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان