جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

هشدار عبدالله به غنی: هر حکمی که جنبه کمپاینی داشته باشد، قابل اجرا نیست!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت در هشداری به رییس‌جمهور غنی می‌گوید، هر حکمی که جنبه کمپاینی داشته باشد، در این وطن قابل اجرا نیست.

عبدالله عبدالله امروز یک‌شنبه(24سنبله) در یک همایش انتخاباتی‌اش در ولسوالی ده سبز کابل گفت: “محمد اشرف غنی تا روزی که نتایخ انتخابات اعلام می‌شود و رییس‌جمهور جدید آغاز به کار می‌کند، رییس‌جمهور افغانستان است”.

اما او تاکید کرد که رییس‌جمهور “از تمام امکانات دولتی کمپاین می‌کند؛ نمونه‌اش مرکز توحید است. مرکز توحید به خاطر هماهنگی بین نیروهای امنیتی ساخته شده، امروز آقای غنی از مرکز توحید ویدیو کنفرانس می‌گیرد، والیان خوش خدمتی می‌کنند، ولسوال‌ها را می‌خواهد و لسوالان مردم را می‌خواهد و آقای غنی در سراسر افغانستان کمپاین می‌کند و این کار در جریان است”.

abdullah

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد، این کار غنی کاملا خلاف قانون است و کمیسیون شکایات انتخاباتی باید در این قسمت اقدام کند.

عبدالله همچنان خاطرنشان کرد: “رییس‌جمهور برای کمپاین از تهدید در برابر مردم کار می‌گیرد، از اینجا اعلام می‌کنم؛ بعد از این کسی را ممنوع‌الخروج و ممنوع‌الورود اعلان کرد و یا کسی را که به حرف‌اش گوش نکرد، به او توطئه نمود، ما مردم را به مقاومت مدنی دعوت می‌کنیم و آن وقت مسئوولیت به عهده خود رییس‌جمهور است.”

او تاکید کرد که اشرف غنی صاحبان بخش خصوصی را تهدید می‌کند که یا مصارف کمپاین او را پرداخت کنند و یا آن‌ها را به دادستانی کل معرفی می‌کند.

به گفته عبدالله، رییس‌جمهور حق فسخ کردن قرارداد با بخش خصوصی را ندارد؛ مردم افغانستان نظام می‌خواهند تا در چارچوب قانون زندگی کنند، اما وقتی که قانون‌شکنی به خاطر منافع شخصی از رأس حکومت و اداره شروع می‌شود، مردم آن را تحمل نمی‌کنند.

این در حالی است که چندی قبل عبدالله عبدالله حکم اشرف غنی مبنی بر تفیش در وزارت خارجه را ملغی اعلام کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان