خلیلزاد برای توضیح درباره مذاکرات صلح افغانستان به کنگره احضار شد

توسطروایت زنده

شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه(۲۱ سنبله) اعلام کرد که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان را برای ادای توضیحات در خصوص مذاکرات با طالبان، در‍ ۲۸ سنبله احضار کرده است.
به گزارش رویترز، الیوت انگل، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است، پس از آن که وزارت امورخارجه درخواست این کمیته برای حضور زلمی خلیلزاد را جهت ادای توضیحات درباره طرح صلح نادیده گرفت، احضاریه‌ای در این زمینه برای نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان صادر شد.

khalilzad
به گفته الیوت انگل، وزارت امور خارجه آمریکا طی سال جاری تاکنون سه بار درخواست کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا برای دریافت توضیحات در خصوص طرح صلح افغانستان را نادیده گرفته است.
رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت: “تاکنون چند ماه است که نتوانسته ایم پاسخی در خصوص طرح صلح افغانستان به دست آوریم، و اکنون رئیس جمهور می گوید که این طرح مرده است. ما باید به طور مستقیم از نماینده ویژه دولت در امور افغانستان بشنویم که چگونه فرایند روند مذاکرات از ریل خارج شد. من انتظار دارم که زلمی خلیلزاد پنج شنبه آینده ساعت ۱۰ در نشست کمیته حاضر شود”.
گفتنین است که خلیلزاد تقریبا یکسال است که مشغول گفتگو با نمایندگان طالبان بر سر آوردن صلح در افغانستان بوده است. او چند پیش اعلام کرد که گفتگوها با طالبان نهایی شده و آماده تایید از سوی دونالد ترامپ بوده است، اما ترانه در آخرین لحظات این مذاکرات را پس از افزایش حملات طالبان بر کابل متوقف کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *