عمران خان: پاکستان دلیل شکست امریکا در افغانستان نیست

توسطروایت زنده

شهریور ۲۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نخست وزیر پاکستان می گوید، مشارکت با آمریکا در جنگ علیه تروریسم، خسارت زیادی بر پاکستان تحمیل کرده و با این وجود مقصر شناختن اسلام آباد برای شکست واشنگتن در افغانستان ناعادلانه است.
رسانه های پاکستانی امروز جمعه(۲۲ سنبله) این مطلب را به نقل از عمران خان در مصاحبه با شبکه روسی ”راشا تودی” عنوان کردند.
نخست وزیر پاکستان در این مصاحبه گفته است:‌ اسلام آباد با پیوستن به جنگ واشنگتن علیه تروریسم متحمل خسارات زیادی شد و در پایان آمریکا هنوز پاکستان را به خاطر مشکلات خود در افغانستان سرزنش می کند.

Pakistan
عمران خان فاش کرد که چگونه این کشور پس از پیوستن به ائتلاف آمریکایی مبارزه علیه تروریسم، ضربه خورد و قبل از آن، جنگجویان اسلام گرا که از سوی سازمان جاسوسی آمریکا(سیا) تامین مالی می شدند و در دهه ۸۰ میلادی برای جنگ علیه اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان، از سوی اسلام آباد آموزش می دیدند.
وی گفت: وقتی نوبت آمریکایی ها برای حمله به افغانستان رسید، جنگجویان آموزش دیده علیه ما (پاکستان) مسلح و شروع به نبرد کردند.
نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: پاکستان با پیوستن به جنگ آمریکا ۷۰ هزار نفر از نظامیان و غیرنظامیان خود را از دست داد و دست کم صد میلیارد دالر بر معیشت این کشور خسارت وارد شد و در آخر آمریکایی ها از این که در افغانستان ناکام ماندند، پاکستان را مورد سرزنش قرار می دهند و این موضوع بسیار ناعادلانه است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *