جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

خواست چین برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان همزمان با لغو گفتگوهای صلح

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

چین امروز شنبه(16 سنبله) از ایالات متحده خواسته تا در صورت توافق با طالبان، نیروهای خارجی را از افغانستان به طور “منظم و مسئولانه” بیرون کند.

 این خواسته در حالی مطرح شده که ساعاتی بعد، رییس‌جمهور آمریکا دیدار با رهبران طالبان و رئیس‌جمهور افغانستان در کمپ دیوید را لغو و گفتگوهای صلح میان آمریکا و طالبان را متوقف کرد.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جمع خبرنگاران در پاکستان گفت: “ما از ایالات متحده و طالبان می‌خواهیم که مذاکرات را ادامه داده و توافقنامه را پس از امضای آن عملی کنند.”

وزیر خارجه چین پس از شرکت در گفتگوهای سه جانبه با همتایان افغانستانی و پاکستانی خود این خواست را مطرح کرد.

china

وی اظهار کرد: “در اصل، ما از آن‌ها [آمریكا و طالبان] می‌خواهیم تا نسبت به تعهدات خود در مورد خروج نیروها و اقدامات ضد تروریستی عمل كنند تا بذرهای صلح كاشته شده و ریشه یابند.”

دونالد ترامپ عصر شنبه(16 سنبله) در چند توییت متوالی گفت که قرار بوده امروز یک‌شنبه با رهبران طالبان و افغانستان در کمپ دیوید دیدار کند، اما تصمیم به لغو این اجلاس گرفته است.

او گفته، علاوه بر لغو این دیدار، دستور به توقف گفتگوها میان آمریکا و طالبان داده، چرا که این گروه پذیرفته مسئول حمله‌ای در کابل بوده که به کشته شدن ۱۲ نفر از جمله یک سرباز آمریکایی انجامیده است.

صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس‌جمهور پس از اظهارات آقای ترامپ در صفحه توییترش نوشت: “دولت افغانستان موقف رسمی خود را در مورد انکشافات اخیر در پروسه صلح با طالبان به زودی اعلام می‌کند”.

منابعی از دفتر سیاسی طالبان در قطر به بی‌بی‌سی گفته‌اند که قرار است نمایندگان این گروه امروز نشست فوری و داخلی برگزار کرده و روی تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا بحث کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان