جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

طالبان مسوولیت انفجار موتر بمب امروز کابل را نیز به عهده گرفت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

گروه طالبان اعلام کرده که انفجار امروز موتر بمب در ناحیه نهم شهر کابل نیز کار این گروه بوده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی اعلام کرده است که این انفجار در نظام قراول ریاست چهل امنیت ملی کابل صورت گرفته و هدف آن کاروان خارجی‌ها بوده است.

وی خاطرنشان کرده که در این انفجار 12 خارجی و 8 نیروی امنیت ملی افغانستان کشته شده‌اند.

اما به گزارش نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت داخله، این انفجار در ساحه سرک عمومی مکروریان اول در نزدیک چهاراهی عبدالحق صورت گرفته که در نتیجه آن 10 غیرنظامی کشته و 42 تن دیگر زخمی شدند.

explosion 3

به گفته سخنگوی وزارت داخله، در این رویداد 12 موتر غیرنظامی نیز تخریب گردیده است.

این دومین انفجار موتر بمب در جریان یک هفته گذشته در کابل است که گروه طالبان مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد. پیش از این به تاریخ 11 سنبله، یک تراکتور بمب‌گذاری شده در مقابل کمپ گرین ولیج در حوزه نهم شهر کابل منفجر شد که در نتیجه آن، یک کارمند سفارت رومانی و 16 تن دیگر به شمول غیرنظامیان و کارمندان این کمپ کشته شده و یک کارمند دیگر سفارت رومانی و ۱۱۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

حملات طالبان در حالی در کابل و برخی ولایات چون قندز و بغلان شدت یافته که نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان به توافق نهایی با طالبان رسیده و این گروه در آستانه آغاز مذاکرات بین‌الافغانی قرار دارد. در چنین شرایطی، مشخص نیست طالبان با چه انگیزه‌ای دست به تشدید حملات در کشور زده است؟!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان