جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ناتو با تاکید بر حضور در افغانستان از یک راه حل سیاسی حمایت می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دبیرکل ناتو اعلام كرد كه ناتو از تلاش های ایالات متحده برای دستیابی به توافق با طالبان استقبال می كند و به شدت از یك راه حل سیاسی در افغانستان حمایت می كند.

ینس استولتنبرگ روز گذشته(۱۳ سنبله) در جریان یک نشست مشترک در مقر ناتو روز گذشته گفت: “ما در آنجا حضور خواهیم داشت تا شرایطی برای یک راه حل سیاسی ایجاد شود.”

وی توضیح داد که “طالبان باید درک کنند که هرگز در میدان نبرد پیروز نخواهند شد. آن ها باید روی میز مذاکره بنشینند و این دقیقا همان چیزی است که اکنون اتفاق می افتد. امیدوارم راه حلی وجود داشته باشد که بتواند ثبات را برای افغانستان به ارمغان آورد و همچنین اطمینان حاصل شود که افغانستان دوباره به یک پناهگاه امن برای تروریست های بین المللی تبدیل نشود”.

دبیر کل ناتو تاكید كرد كه هدف ناتو این است كه اطمینان حاصل كند كه افغانستان دیگر هرگز بستر تهدیدات، برنامه ریزی، سازماندهی و تأمین بودجه حملات تروریستی علیه كشورهای حوزه این سازمان را ایجاد نمی كند.

وی در مورد مسئله خروج از افغانستان گفت كه “ناتو به همراه ایالات متحده و متحدین ناتو وارد افغانستان شدند. تقریبا نیمی از نیروها غیرآمریکایی هستند ، نیروهایی از آلمان، از دیگر کشورها و متحدین ناتو”.

استولتنبرگ بیان کرد: “ما در مورد آینده حضور خود با هم تصمیم می گیریم که چه زمانی مناسب است، ما نیز آنجا را ترک خواهیم کرد. اما ما خیلی زود آنجا را ترک نخواهیم کرد.”

دبیر کل ناتو تأیید كرد كه “ناتو از نزدیك با زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در حال مشاوره است. ما همچنین چندین بار با وزیر خارجه آمریکا، وزیر دفاع و همچنین رئیس جمهور ترامپ بحث کرده ایم”.

وی خاطرنشان کرد: “بنابراین ما در مورد این تلاش ها با ایالات متحده هماهنگ هستیم و تصمیماتی را با هم می گیریم و وقتی زمان مناسب باشد، با توجه به این که توافق وجود دارد، حضور خود را کاهش خواهیم داد”.

دبیر کل ناتو سرانجام اطمینان داد كه ناتو تنها كارهاي مطابق توافق را انجام خواهد داد.

 وی تأکید کرد که ناتو همچنان به آموزش، مشاوره و کمک و همچنین با بودجه، به پشتیبانی خود از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد، و هرگونه کاهش در نتیجه توافق صورت خواهد گرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان