جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ناتو از تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در افغانستان پشتیبانی می‌کند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو امروز سه‌شنبه(12 سنبله) با مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریكا دیدار كرد و گفت كه در مورد موضوعات امنیتی فعلی در افغانستان گفتگوی خوبی داشته‌اند.

دبیرکل ناتو گفت: “ناتو کاملا از تلاش‌ها برای دستیابی به صلح در افغانستان حمایت می‌کند.”

استولتنبرگ حملات هولناک اخیر در افغانستان را محكوم كرد و اظهار داشت كه ناتو برای حمایت از نیروهای افغانستان متعهد باقی می‌ماند.

گفتگوی دبیرکل ناتو با وزیر خارجه امریکا در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان پیش‌نویس توافقنامه صلح با طالبان را با حکومت افغانستان شریک ساخت.

photo_2019-09-03_15-49-38

طبق این توافق‌نامه، ایالات متحده ظرف چهار ماه پس از تصویب آن، نیروهای خود را از پنج پایگاه در افغانستان خارج خواهد کرد، به شرط آن‌که طالبان به تعهدات خود پایبند باشند؛ اگرچه دونالد ترامپ هفته گذشته گفته بود که آمریکا با 8600 سرباز حضور دائمی در افغانستان خواهد داشت.

در همین حال، نیک کی، نماینده ارشد غیرنظامی ناتو در افغانستان، خشونت‌های اخیر از جمله حمله شب گذشته به کمپ گرین ویلج در کابل را که 16 کشته و 119 زخمی برجا گذاشت، محکوم کرده است.

نیک کی اطمینان داد که ناتو به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان متعهد است تا افغان‌ها بتوانند به صلح پایدار دست یابند.

ناتو در سال 2014 مأموریت جنگی خود را در افغانستان به پایان رساند، اما حدود 16 هزار سرباز را در یک مأموریت برای آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای محلی در کشور نگه داشته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان