صدیقی: طالبان هنوز پای‌بند به صلح نیست/ حمله به قندز بی‌پاسخ نمی‌ماند!

توسطروایت زنده

شهریور ۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی رییس‌جمهور با اشاره به حملات بامداد امروز طالبان بر شهر قندز می‌گوید که حملات طالبان بیانگر این است که این گروه هنوز پای‌بند به صلح نیست و فرصت صلحی را که حکومت امریکا و افغانستان فراهم کرده، قبول ندارد.

صدیق صدیقی امروز شنبه(9سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: “حملات طالبان بخشی از تلاش‌های این گروه است که در تضاد کامل با آنچه در دوحه صحبت می‌کند، باشد”.

او افزود، حمله طالبان در حومه شهر قندز بر غیرنظامیان دشمنی واضح این گروه را با مردم افغانستان نشان می‌دهد.

سخنگوی رییس‌جمهور تأکید کرد که این حمله بی‌پاسخ نمی‌ماند و اکنون نیز تلفات سنگینی به گروه طالبان وارد شده است.

sediqi

او خاطرنشان کرد که نیروهای امنیتی تلاش می‌کنند تهدید را از شهر قندز دور کنند، اما طالبان در ساحه غیرنظامیان جابجا شده‌اند.

صدیقی در مورد گفتگوهای دوحه نیز خاطرنشان ساخت: “آن‌چه در دوحه جریان دارد، دور نهم گفتگوها است، دیده شود به چه نتیجه می‌رسد، هر وقتی کار خلیلزاد در دوحه پایان یافت، برای وضاحت به حکومت افغانستان به کابل می‌آید.”

او تاکید کرد، هر تلاشی که در دوحه صورت می‌گیرد، باید منتج به ختم جنگ، آتش‌بس و گفتگوهای مستقیم میان طالبان و حکومت شود.

به گفته سخنگوی رییس‌جمهور: “جرگه مشورتی صلح حدود پروسه صلح را تعیین کرده، ما متوجه صحبت‌ها هستیم که توسط حلقات همسو با طالبان در خارج از محل مذاکره گفته می‌شود، آنچه در دوحه اتفاق می‌افتد، به نظام آینده افغانستان ربطی ندارد، جمهوریت خطط سرخ ما است و این قابل تغییر نیست.”

او اضافه کرد، چهار موضوع مشخص که در دوحه روی آن بحث می‌شود، واضح است و خروج و کم شدن نیروهای امریکایی در افغانستان، نظر به ضرورت صورت می‌گیرد.

صدیقی خاطرنشان ساخت، طالبان و گروه تروریستی چون داعش، منافع مشترک افغانستان را تهدید می‌کنند و نیاز به مبارزه مشترک دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *