طالبان: گفتگوهای صلح در دوحه امروز دوباره از سر گرفته می‌شود

توسطروایت زنده

شهریور ۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در دوحه می‌گوید که گفتگوهای صلح میان نمایندگان این گروه و ایالات متحده در دوحه امروز شنبه(9 سنبله) دوباره از سر گرفته می‌شود.

سهیل شاهین شب گذشته در توییتی گفته است که مذاکرات صلح در دوحه در روز جمعه متوقف بوده و قرار است ساعت 9 صبح امروز شنبه(9سنبله) دوباره از سر گرفته شود.

گفتگوهای صلح دوحه در حالی از سر گرفته می‌شود که گروه طالبان حملات گسترده‌ای را بر بخش‌هایی از شهر قندز آغاز کرده‌اند.

peace process

در همین حال محمدکریم خلیلی‌، رییس شورای عالی صلح، روز گذشته در یک همایش انتخاباتی در تالار لویه‌جرگه با اشاره به هییت گفتگوکننده بین‌الافغانی گفت: “اگر حکومت کاری کند که احزاب و گروه‌های سیاسی تأثیرگذار از روند گفت‌وگوهای صلح با طالبان حذف شوند، در آن حالت این احزاب و گروه‌های سیاسی خود به صورت مستقل و مستقیم با گروه طالبان وارد گفت‌وگو خواهند شد”.

پیش از این بی‌بی‌سی فارسی گزارش داده بود که متن توافقنامه بین آمریکا ‌و گروه طالبان نهایی شده و طرفین هم اکنون در حال تطبیق متون انگلیسی، فارسی‌دری و پشتوی توافق هستند تا بین این نسخه‌ها اختلافی وجود نداشته باشد.

هم زمان با این دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز گفته؛ حتی در صورت رسیدن به یک توافق صلح با طالبان، آمریکا در یک منطقه‌ از افغانستان حضور نظامی دائمی خواهد داشت و بعد از امضای توافق‌نامه با این گروه، شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان حدود 30 درصد کاهش خواهد یافت و به 8 هزار و 600 تن خواهد رسید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *