حمله گسترده طالبان بر شهر قندز؛ جنگ شدید ادامه دارد

توسطروایت زنده

شهریور ۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مقام‌های محلی در ولایت قندز می‌گویند که گروه طالبان حوالی نیمه شب گذشته حملات گسترده‌ای را بر شهر قندز آغاز کرده‌اند و درگیری همچنان ادامه دارد.

غلام ربانى ربانى، یک عضو شورای ولایتی قندز امروز شنبه(9 سنبله) به خبرنامه گفت: “گروه طالبان حوالی 1:30 دقیقه بامداد امروز حملات گسترده‌شان را از چندین اقامت بالای شهر قندز آغاز کرده و تاکنون ادامه دارد”.

kunduz

او افزود، تاکنون به علت شدید بودن جنگ، آمار تلفات نظامیان و غیرنظامیان در دست نیست و نیروهای هوایی کشور و حمایت قاطع ناتو به ساحه رسیده‌اند.

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی رییس‌جمهور در توییتر اش نگاشته است: “نیروهای امنیتی حمله طالبان به برخی مناطق شهر کندز را دفع می‌کنند. اولویت اصلی آن‌ها محافظت از غیرنظامیان است. مثل همیشه، طالبان مواضع خود را در مناطق غیرنظامی گرفته‌اند.”

فرماندهی پولیس قندز نیز با نشر خبرنامه‌ای از دفع حملات تهاجمی طالبان خبر داده و افزوده که به گروه طالبان تلفات سنگینی وارد شده است.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در توییتی از تصرف مندوی مال و برنج شهر قندز خبر داده و گفته است که پاسگاهای غوندی خیرک، پاتک ماموریت زرخرید، پاسگاه ضابط نورالله، و چندین پاسگاه دیگر نیروهای امنیتی به تصرف طالبان درآمده است.

قول اردوی 217 پامیر نیز از رسیدن نیروهای کمکی به ساحه خبر داده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *