اینترپول اطلاعات خود را برای تعقیب مجرمین سازمان‌یافته و فرامنطقه‌ای با حکومت افغانستان شریک می‌‌سازد

توسطروایت زنده

شهریور ۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

دبیرکل پولیس اینترپول که به کابل سفر کرده، می‌گوید روی یک پلان کار می‌کنند تا بر اساس آن، به منظور ردیابی و تعقیب مجرمین سازمان یافته و فرامنطقه‌ای، شبکه‌های قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی، اطلاعات با حکومت افغانستان شریک ساخته شود.

به گزارش ارگ ریاست جمهوری، یورگن ستاک این اظهارات را قبل از ظهر امروز چهارشنبه(6سنبله) در دیدار با رییس‌جمهور غنی بیان کرده است.

photo_2019-08-27_17-15-49

ستاک در این دیدار با بیان این‌که تروریزم، شبکه‌های قاچاق مواد مخدر، پول‌شویی و دوران غیرقانونی پول، چالش‌ها و تهدیدات مشترکی برای تمام کشورها است، وعده داده که روابط میان اینترپول با افغانستان گسترش خواهد یافت.

وی تاکید کرده که منابع مالی و پولی مجرمین سازمان یافته و فرامنطقه‌ای، شبکه‌های قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی را شناسایی و از بین خواهند برد.

رییس‌جمهور غنی نیز در این دیدار گفته است: “با وجود این‌که تروریزم، قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی تهدیدات مشابه و مشترکی در برابر تمام کشورهای جهان اند، اما جامعه بین‌المللی تا حال نتوانسته تعریف واحدی از این پدیده‌ها داشته باشد”.

وی خاطرنشان کرده که اینترپول باید مرجع واحد تعریف و ارزیابی تهدیدات برای کشورهای جهان باشد تا پراکندگی و عدم هماهنگی در تلاش‌های مشترک به خاطر مبارزه با تروریزم، شبکه‌های قاچاق مواد مخدر و پول‌شویی از بین برود.

غنی به پولیس اینترپول پیشنهاد کرده کشورهای عضو این سازمان به خاطر موثریت مبارزه افغانستان با این شبکه‌ها و جرایم سازمان یافته، تجارب‌شان را با افغانستان شریک سازند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *